NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Astaldi potwierdza zerwanie umów na 7 i E59. Wysokie ceny i brak wsparcia

| Witold Urbanowicz 02.10.2018 167

Astaldi potwierdza zerwanie umów na 7 i E59. Wysokie ceny i brak wsparcia
fot. PKP PLK
Włoska firma Astaldi oficjalnie potwierdziła, że zerwała kontrakty na przebudowę odcinków linii nr 7 i E59. Wśród powodów wymienia znaczny wzrost cen materiałów budowlanych i siły roboczej, jak i trudności w uzyskaniu i transporcie materiałów. „Po wielu miesiącach zapewnień ze strony zamawiających i rządu o zrozumieniu trudnej sytuacji na rynku budowlanym w Polsce, stworzeniu specjalnego zespołu roboczego, nie pojawiły się żadne narzędzia mogące uzdrowić sytuację na rynku” – czytamy w przesłanym krótkim oświadczeniu firmy.
Wczoraj pisaliśmy o problemach Astaldi w realizacji dwóch ważnych kontraktów kolejowych – na przebudowę linii kolejowej nr 7 na odcinku Lublin – Dęblin oraz E59 na odcinku granica województwa dolnośląskiego – Czempiń (zakres prac Astaldi obejmuje odcinek do Leszna). Firma, według nieoficjalnych informacji, miała zejść z placów budowy. Już wcześniej roboty były prowadzone niemrawo, a podwykonawcy skarżyli się na opóźnienia w płatnościach.

Astaldi właśnie potwierdziło, że 27 września wypowiedziało dwa wspomniane kontrakty kolejowe. „Przyczyną wypowiedzenia kontraktów jest niezwykle gwałtowny, znaczny i powszechny wzrost cen materiałów i siły roboczej, koniecznych do wykonania tych kontraktów oraz jednoczesny spadek podaży tych materiałów i usług w branży budowlanej np. brak możliwości transportu materiałów koleją, czy niedostępność tłucznia na rynku polskim” – oświadcza Astaldi.

Wykonawca narzeka przy tym na brak reakcji PKP PLK i strony rządowej na pojawiające się problemy na rynkach budowlanych. „Po wielu miesiącach zapewnień ze strony zamawiających i rządu o zrozumieniu trudnej sytuacji na rynku budowlanym w Polsce, stworzeniu specjalnego zespołu roboczego, nie pojawiły się żadne narzędzia mogące uzdrowić sytuację na rynku. W związku z powyższym Zarząd Astaldi zmuszony był zamknąć te szkodliwe pozycje” – podsumowuje firma.

Jak wczoraj informowaliśmy, zarządca infrastruktury – PKP PLK – ogólnikowo stwierdził, że „w zależności od sytuacji wykonawców podejmowane są decyzje, które dotyczą nie tylko wykonawców, ale także podwykonawców umów”. Spółka zapewniała też, że „zrobi wszystko, by zabezpieczyć interesy podwykonawców”.

Astaldi realizuje także inne kontrakty infrastrukturalne w Polsce. Do największych drogowych przedsięwzięć należą tunele w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Zakopianki. Te jednak, według informacji GDDKiA, maja przebiegać bez większych problemów. Dużym echem odbiło się jednak odstąpienie przez firmę od podpisania umowy na budowę tunelu w Świnoujściu, gdzie ostatecznie prace zrealizuje PORR.

Włoska firma buduje też odcinek zachodni odcinek II linii metra na Targówku. Wspólnie z tureckim Gulermakiem wygrała również przetargi na realizację trzech dalszych odcinków – jednego, wschodniego-północnego na Bródno oraz dwóch zachodnich z Woli na Bemowo. Lider konsorcjum, firma Gulermak, zapewnia jednak, że nie ma żadnych zagrożeń dla realizacji tych zleceń.

Przypomnijmy, że Astaldi wystąpiło do włoskiego sądu o zabezpieczenie zmierzające do ochrony przed wierzycielami. Firma w oświadczeniu wyjaśnia, że przyczyną tych problemów są opóźnienia w zaplanowanej sprzedaży udziałów w III Moście Bosforskim w Stambule. Więcej o tej procedurze przewidzianej w ramach restrukturyzacji piszemy tutaj.

Odpowiedź PKP PLK tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS