NUMER 12/2021
NUMER 12/2021
Temat numeru:
Infrastruktura kolejowa
szukaj
Śledź nas:

W grudniu wrócą pociągi Lublin - Parczew. Będzie ich tyle samo co przed remontem linii

| Michał Szymajda 29.11.2021 3,2k

W grudniu wrócą pociągi Lublin - Parczew. Będzie ich tyle samo co przed remontem linii
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Po przebudowie odcinka linii kolejowej Lubartów – Parczew 12 grudnia pociągi wrócą na trasę pomiędzy miastami. Poza wymianą nawierzchni na linii powstały nowe przystanki w Berejowie i Laskach. Na wyremontowanym odcinku, w stosunku do stanu przed remontem, nie pojawi się ani jedno nowe połączenie pasażerskie. Inwestycja była warta 90 mln złotych. Pomogła Unia Europejska.
PKP PLK w informacji prasowej podaje, że na objętym pracami odcinku linii 30, zbudowane zostały dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie. Natomiast na stacjach i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn zbudowano wyższe perony. Są też nowe wiaty, oświetlenie, czytelne oznakowanie. Konkretne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu ma też kompleksowa przebudowa 13. przejazdów kolejowych a także nowe urządzenia sterowania ruchem i nowoczesny LCS Lubartów. W Lubartowie powstał też nowy most kolejowy nad Wieprzem. – Wraz z 14 innymi obiektami inżynieryjnymi po remoncie możliwy będzie przejazd cięższych (o nacisku 221 kN na oś - 22,5 tony) i dłuższych pociągów towarowych – podaje PKP PLK w informacji prasowej.

PLK informuje także, że remont odcinka linii "przełoży się na lepszą ofert kolejowych podroży". Sprawdziliśmy więc czy wykorzystał to organizator transportu jakim jest urząd marszałkowski województwa lubelskiego. Okazuje się, że nie - pomiędzy Parczewem i Lubartowem wciąż będą jeździć cztery pary regionalnych pociągów i dwa pociągi spółki PKP Intercity łączące Lublin z Warszawą przez wspomniane miasta i Łuków. Pociągi regionalne pokonają odcinek między Lublinem a Parczewem w niemal takim samym czasie jak przed remontem, jednak trzeba pamiętać, że zatrzymają się na dwóch nowych przystankach. O kilkanaście minut skróci się natomiast, m.in dzięki remontowi, czas przejazdy pociągów PKP Intercity w całej relacji z Lublina do Warszawy Wschodniej.

– Na razie realizujemy przewozy z Lublina, przez Lubartów do Parczewa. To jest dokładnie 6 par pociągów w ciągu dnia. Nas i pasażerów to nie satysfakcjonuje. Chcemy prosić pana marszałka, który jest organizatorem przewozów, o dołożenie 4 par pociągów i przedłużenie przejazdu do Łukowa. Chcemy doprowadzić do co najmniej 10 par pociągów z Lublina, przez Lubartów i Parczew aż do Łukowa. A stamtąd Koleje Mazowieckie zabierają pasażerów do Warszawy – tłumaczy Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO."

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Więcej na temat tej opóźnionej inwestycji pisaliśmy na początku 2019 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2021
NUMER 12/2021
Tematem najnowszego numeru miesięcznika jest infrastruktura kolejowa i sytuacja firm budowlanych. Trwa luka inwestycyjna - za kolejne lata przynieść mają kumulację inwestycji. Rozmawiamy na ten temat z organizacjami branżowymi i największymi firmami sektora. Poza tym piszemy m. in. o nowym rozkładzie jazdy pociągów, nowych Elfach Kolei Dolnośląskich i trzeciej linii warszawskiego metra. Zachęcamy do prenumeraty!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5