Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK szuka projektanta przebudowy wrocławskiego węzła kolejowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK szuka projektanta przebudowy wrocławskiego węzła kolejowego
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)Pociąg KD na stacji Wrocław Główny
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania związanego z przygotowaniem dokumentacji dla przyszłej przebudowy węzła wrocławskiego.

Prace projektowe (wraz z pełnieniem późniejszego nadzoru autorskiego) mają objąć wszystkie linie kolejowe wychodzące z Wrocławia. Ilustruje je poniższa mapa.



PKP PLK chce tak przygotować dokumentację, aby możliwe było osiągnięcie kilku celów. Chodzi np. o umożliwienie przejazdu po węźle pociągów (na wszystkich liniach) o parametrach nacisku 221 kN/oś, dostosowanie układów stacyjnych do przyjmowania pociągów o długości do 750 metrów dla torów głównych zasadniczych i dwóch torów głównych dodatkowych, odbudowę drugiego toru linii kolejowej nr 750, czy budowę przystanków osobowych Gajowice, Grabiszyńska, Powstańców Śląskich, Borowska, Buforowa (większość z nich z 200-metrowymi peronami) przy linii kolejowej wspomnianej linii.

Zupełnie nowe możliwości kursowania pociągów

Ciekawostką jest plan elektryfikacji łącznicy między liniami 285 a 349/750 umożliwiających uruchomienie połączeń pasażerskich. Zakres prac ma dotyczyć również wymiana przestarzałych stacyjnych urządzeń srk na komputerowe m.in. na stacji Wrocław Gądów oraz Brochów (te stacje mają przejść całościową przebudowę), a także zmianę przebiegu linii nr 285 na odcinku równoległym do obwodnicy poprzez jej wyniesienie na obwodnicę towarową i elektryfikację.

Na linii 285 jest szansa na kolejny tor, bowiem, jak czytamy dokumentacja ma zawierać „analizę oraz zaprojektowanie w zakresie technicznych możliwości umieszczenia dodatkowego toru pod wiaduktem w ciągu ulicy Armii Krajowej we Wrocławiu,” Projekt zakłada też budowę licznych zelektryfikowanych łącznic w obszarze węzła, dające nowe możliwości ominięcia centrum miasta przez pociągi towarowe. Po liniach 349 i 750 mamy jeździć nawet 120 km/h.

– Celem realizacji umowy jest dostarczenie zamawiającemu, w terminach określonych w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym, dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi Prawem opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji niezbędnymi do zrealizowania robót budowlanych oraz świadczenie usług przewidzianych na etapie przetargów i na etapie robót budowlanych – czytamy w ogłoszeniu PKP PLK.

Zamawiający chce otrzymać m.in. koncepcję programowo – przestrzenną, projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską oraz szereg dokumentów i zgód niezbędnych do rozpoczęcia inwestycji. Ważnym zadaniem jest takie terminowe przygotowanie inwestycji, aby w możliwie niski sposób godziła w codzienny ruch pociągów.

Sporo czasu na projekt

Na wykonanie tysięcy stron dokumentacji projektowej wybrany w przetargu wykonawca będzie mieć aż 1330 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Po wykonaniu tej pracy spocznie na nim zadanie pełnienia nadzoru nad pracami.

Oferty wraz z wymaganymi dokumentami można składać do dnia: 22 listopada, do godziny: 10:00. O wyborze najkorzystniejszej zdecyduje cena. PKP PLK, po otrzymaniu ofert, planuje jeszcze organizację aukcji elektronicznej.

Same prace przy węźle nie są określone czasowo. Problemem jest to, że modernizacja wrocławskiej kolei została zdjęcia z KPK na tą perspektywę. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

Infrastruktura

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

inf. pras PKP PLK 06 lutego 2024

Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy

Infrastruktura

Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 05 lutego 2024

PKP PLK chce zautomatyzować obchody torowe

Infrastruktura

PKP PLK chce zautomatyzować obchody torowe

Roman Czubiński 05 lutego 2024

Nowe perony w Radlinie na linii 281

Pasażer

Nowe perony w Radlinie na linii 281

inf. pras PKP PLK 05 lutego 2024

Zobacz również:

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

Infrastruktura

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

inf. pras PKP PLK 06 lutego 2024

Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy

Infrastruktura

Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 05 lutego 2024

PKP PLK chce zautomatyzować obchody torowe

Infrastruktura

PKP PLK chce zautomatyzować obchody torowe

Roman Czubiński 05 lutego 2024

Nowe perony w Radlinie na linii 281

Pasażer

Nowe perony w Radlinie na linii 281

inf. pras PKP PLK 05 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5