Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK przyjęło strategię rozwoju do roku 2030

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK przyjęło strategię rozwoju do roku 2030
Fot. ms, rynek-kolejowyzdjęcie ilustracyjne
22 września Walne Zgromadzenie PKP Polskie Linie Kolejowe zatwierdziło „Strategię PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do 2030 roku wraz z ukierunkowaniem na dalsze lata”. Biuro prasowe PLK podkreśla, że jest to pierwszy dokument o tak kompleksowym charakterze od momentu powstania spółki w 2001 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe informuje, że dokument komplementarny do kierunków określonych przez państwo zbudowano w oparciu o rządowe dokumenty strategiczne, politykę transportową Unii Europejskiej, krajowe i unijne uregulowania prawne, przy uwzględnieniu własnych potrzeb wynikających z prowadzonej działalności oraz uwarunkowań rynkowych. “Dokument wyznacza nowe kierunki rozwoju w zakresie podstawowych obszarów funkcjonowania spółki tj. udostępniania infrastruktury kolejowej, jej utrzymania i modernizacji, a także prowadzenia ruchu pociągów.”

"Strategia służy wzrostowi atrakcyjności kolei"

– Cele i działania określone w dokumencie „Strategia PKP Polskie Linie Kolejowe do 2030 roku wraz z ukierunkowaniem na dalsze lata” służą wzrostowi atrakcyjności i efektywności infrastruktury kolejowej, tak aby sprostać oczekiwaniom w związku ze wzrastającym popytem na przewozy pasażerskie i towarowe. Są także odpowiedzią na nałożone na spółkę zadania związane z walką z wykluczeniem komunikacyjnym i uczynieniem transportu kolejowego bardziej dostępnym z uwzględnieniem aspektów prospołecznych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Strategia ma być “kluczowym instrumentem i wyznacznikiem rozwoju państwowej infrastruktury kolejowej zarządzanej przez spółkę w warunkach dynamicznie zmieniającego się rynku kolejowego w Polsce i UE”.

Elektryfikacja i likwidacja wąskich gardeł, digitalizacja sieci kolejowej

– Wśród zawartych w dokumencie celów znajdują się m. in. dostosowanie infrastruktury sieci bazowej Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T do parametrów technicznych zgodnych z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej nr 1315/2013 w perspektywie 2030 r., elektryfikacja linii kolejowych według zidentyfikowanych potrzeb, likwidacja tzw. „wąskich gardeł” z uwzględnieniem tras intermodalnych, zapewnienie wymaganych standardów utrzymania sieci kolejowej, digitalizacja sterowania ruchem kolejowym, czy zmiana systemu zasilania – napisał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Spółka w komunikacie podkreśla, że strategia to nowe narzędzie określające i porządkujące działania konieczne do osiągnięcia wyznaczonych celów w perspektywie 2030 roku przez PLK SA. Dlatego też, realizacja strategii determinowana jest celami strategicznymi w perspektywie zarówno krótko, jak i długoterminowej do 2030 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij