NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Przetarg na rewitalizację kolejnej linii w GOP

| Roman Czubiński 10.06.2021 5

PKP PLK: Przetarg na rewitalizację kolejnej linii w GOP
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP PLK
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg nieograniczony na rewitalizację odcinka linii 171 Sosnowiec Dańdówka – posterunek odgałęźny Dorota. Ten 8,3-kilometrowy fragment sieci jest częścią południowo-wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Prace mają doprowadzić do przywrócenia prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych.
Obecnie, według danych zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kursuje tamtędy średnio 10 pociągów towarowych na dobę po kierunku nieparzystym i 6 po parzystym. Nawierzchnia, w zależności od fragmentu, pochodzi z lat 80. oraz z początku 90. – wyjątkiem są niektóre rozjazdy i przyległe do nich fragmenty torów, wymienione już w XXI wieku (ostatnio w 2019 r.). Tak duże zróżnicowanie wieku infrastruktury na tak krótkim fragmencie wynika z często występujących i likwidowanych szkód górniczych. Sieć trakcyjna z 1970 r. nie była dotychczas modernizowana. Na szlaku znajdują się 4 wiadukty (z których przebudowie będzie podlegał tylko jeden) i 3 mosty.

Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”. PKP PLK wymaga przywrócenia na całej długości odcinka prędkości jazdy zgodnej z konstrukcyjną (100 km/h). Dopuszczalny nacisk na oś ma wynosić 221 kN (22,5 tony), a maksymalna długość składów towarowych – 700 m. Zakres prac będzie obejmował – między innymi – wymianę szyn i podkładów technologią zmechanizowaną, wymianę rozjazdów w technologii blokowej (wraz z montażem elektrycznego ogrzewania) i oczyszczenie mechaniczne podsypki, a w wybranych miejscach – wzmocnienie podtorza. Podkłady drewniane mają być zastąpione strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Nowy tor bezstykowy powinien składać się z szyn typu 60E1. Na posterunku bocznicowym Juliusz do likwidacji przeznaczono dwa rozjazdy. Część sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym ma zostać wymieniona, a budynek posterunku Juliusz – zmodernizowany.

Zamawiający może skorzystać z prawa opcji. Obejmuje ono rozszerzenie zakresu rewitalizacji o kolejne 5,4 km toru pojedynczego z trzema mostami (opcja 1) i o wymianę urządzeń SRK na podg. Dorota (opcja 2). Prace te będą musiały zostać wykonane w ciągu 22 miesięcy od ewentualnej deklaracji PKP PLK o skorzystaniu z tej możliwości. Zarządca infrastruktury ma na to 15 miesięcy od podpisania kontraktu.

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Termin składania ofert upływa 15 lipca. Prace mają zostać wykonane w ciągu trzech lat i miesiąca od daty podpisania umowy.

Początkowo PKP PLK zapowiadała ogłoszenie przetargu na rewitalizację tego odcinka linii 171 w ubiegłym roku. Później, po aktualizacji harmonogramu, nowym terminem stał się marzec roku bieżącego. Również jego nie udało się jednak dotrzymać.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5