Zarządca infrastruktury kolejowej prowadzi prace mające na celu poprawę stanu technicznego linii kolejowej Lublin – Przeworsk. Mają one przyczynić się do podniesienia bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz likwidacji odcinkowych ograniczeń prędkości.
Linia kolejowa nr 68 to jeden z ważniejszych ciągów komunikacji kolejowej w południowo-wschodniej Polsce. Jednak jej stan techniczny nie jest zadowalający, zwłaszcza na odcinku Stalowa Wola – Przeworsk, o czym obszernie informowaliśmy tutaj.
Zarządca infrastruktury kolejowej prowadzi jednak prace inwestycyjne i o charakterze utrzymaniowym, których celem jest poprawa bezpieczeństwa i likwidacja odcinkowych ograniczeń prędkości. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala, wymienione zostały podkłady kolejowe dwóch torów na odcinku Stalowa Wola – Nisko – Rudnik. Prowadzone będą kolejne roboty torowe.
- Do końca tego roku będą także realizowane prace związane z bieżącym utrzymaniem linii kolejowej, tj. pojedyncze wymiany podkładów i szyn, mechaniczna regulacja torów i rozjazdów w planie i profilu oraz uzupełnienie podsypki tłuczniowej – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - W tym roku zakończymy również remont wiaduktu w miejscowości Wilkołaz.
Ponadto prowadzone jest postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy budowy mostu stalowego w km 167,561 linii Lublin – Przeworsk.
Postępują również prace związane z powstaniem Lokalnego Centrum Sterowania Niedrzwica. Przypomnijmy, że w ramach zadania ma ulec poprawie przepustowość jednotorowego odcinka położonego w pobliżu Lublina, na którym obecnie jest prowadzony największy ruch pasażerski na linii nr 68. W ramach inwestycji przewidziano m.in. możliwość krzyżowania pociągów na obecnie zamkniętej stacji Wilkołaz. Dotychczas na stacjach Lublin Zemborzyce, Niedrzwica i Wilkołaz m.in. przebudowano układy torowe oraz wyraźnie poprawiono standard obsługi podróżnych.
W tym roku są kontynuowane prace związane z uruchomieniem lokalnego centrum sterowania. Jak informuje rzecznik prasowy PKP PLK, do 30 czerwca tego roku do prób eksploatacyjnych przekazane zostaną urządzenia srk zamontowane w ramach budowy LCS Niedrzwica. Zgodnie z harmonogramem zaktualizowanej umowy, zakończenie inwestycji ma nastąpić po końca pierwszej połowy przyszłego roku.