Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Oferty na przebudowę linii w Katowicach znacznie powyżej kosztorysu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
28-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Oferty na przebudowę linii w Katowicach znacznie powyżej kosztorysu
fot. Roman Czubiński
Modernizacja fragmentów linii 1 i 139 wraz z dobudową drugiej pary torów będzie prawdopodobnie kosztowała znacznie więcej, niż planowały PKP PLK. Choć o wykonanie inwestycji ubiega się pięć podmiotów, żadna z ofert nie mieści się w kosztorysie. Rozbudowa linii ma tymczasem kluczowe znaczenie dla planowanego uruchomienia w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kolei aglomeracyjnej.

Inwestycja obejmuje odcinek linii 1 i 139 Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice. Przedsięwzięcie jest częścią modernizacji magistrali E65 między Będzinem a Katowicami Piotrowicami. W opisywanym przetargu PKP PLK zamierzają wyłonić wykonawcę wszystkich prac budowlanych, a dla urządzeń sterowania ruchem, sieci telekomunikacyjnej oraz systemu dynamicznej informacji pasażerskiej – także projektu wykonawczego.

Ujawniony przez PKP PLK budżet zamówienia wynosi nieco ponad 4 mld zł brutto. Najbliższą kosztorysu inwestorskiego propozycję złożył Budimex, który za swoje usługi oczekuje 5 576 285,42 zł brutto. Kwoty brutto, jakich żądają kolejni oferenci, to: 5 747 736,21 zł (konsorcjum Torpol – Intop Warszawa), 5 947 730 961,42 zł (konsorcjum ZUE, Mota Engil i Track Tec Construction), 6 015 367 868,35 zł (konsorcjum Intercor – Stecol) oraz 6 635 850 000 (konsorcjum PORR – Trakcja System). Ceny może jeszcze obniżyć aukcja elektroniczna.

Najważniejszą częścią inwestycji ma być budowa drugiej pary torów, przeznaczonej dla przewozów aglomeracyjnych. Intensywny ruch pociągów wszystkich kategorii sprawia, że odcinek ten jest dziś jednym z wąskich gardeł na polskiej sieci kolejowej. Docelowo druga para torów ma pojawić się na całym ciągu z Będzina do Gliwic. Warto wspomnieć, że oferty okazały się droższe od przewidywań PKP PLK także w przetargu na odcinek Będzin – Katowice Szopienice Pd.

Postępowanie w sprawie przebudowy przebiegającego przez Katowice odcinka magistrali to jeden z elementów ogłoszonej w styczniu br. ofensywy przetargowej PKP PLK. Przedsięwzięcie zostało zgłoszone do konkursu na dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij