Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Oferty Gulermak i Dogus na łódzki tunel były niezgodne z SIWZ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
19-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Oferty Gulermak i Dogus na łódzki tunel były niezgodne z SIWZ
fot. Łukasz Rymaszewski, CC BY-SA 4.0
Wynik wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę tunelu średnicowego wywołał w Łodzi ożywioną dyskusję. Część jej uczestników zastanawia się, czy konsorcjum Energopolu i PBDiM Mińsk Mazowiecki – mimo spełnienia formalnych wymogów – dysponuje doświadczeniem wystarczającym do prowadzenia budowy w trudnym gruncie pod ścisłą zabudową łódzkiego śródmieścia. Z kolei PKP PLK twierdzi, że dwóch spośród uczestników postępowania złożyło oferty w ogóle niezgodne z SIWZ.

Z sześciu złożonych w przetargu na projekt i budowę tunelu ofert cztery zostały odrzucone. Dlaczego? – W przypadku oferty nr 4 złożonej przez Dogus i oferty nr 3 złożonej przez konsorcjum w składzie: Gulermak i Mosty Łódź powodem odrzucenia była niezgodność treści oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – wyjaśnia Joanna Kubiak z biura prasowego PKP PLK. Na pytanie o istotę owej niezgodności zarządca infrastruktury nie odpowiedział. Powodem odrzucenia ofert nr 2 (IDS-BUD) i 1 (Impresa Pizzarotti) był natomiast fakt, że oferenci nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą (termin otwarcia ofert w przetargu był kilkakrotnie przesuwany).

– W przetargu zwracał uwagę fakt, że trzy najtańsze oferty złożyły firmy, które wspólnie budowały centralny odcinek drugiej linii metra w Warszawie: Gulermak, Astaldi oraz partner Energopolu, PBDiM Mińsk Mazowiecki. Wykorzystane w przetargu na budowę tunelu średnicowego doświadczenia zostały zatem zdobyte podczas jednej i tej samej inwestycji w stolicy – komentuje Kamil Śmiechowski z łódzkiego Stowarzyszenia Fabrykancka. Jak dodaje, Gulermak i Astaldi są jednak wielkimi firmami o zasięgu międzynarodowym, które wybudowały już wiele tuneli na całym świecie. Doświadczenie członków zwycięskiego konsorcjum jest tymczasem o wiele mniejsze.

Dwa z siedmiu kilometrów tunelu, przebiegające pod ścisłym centrum, będą stanowiły odcinek budowany za pomocą tarczy TBM. – Wypada mieć nadzieję, że doświadczenie zdobyte przez PBDiM na budowie metra jest na tyle duże, że firma będzie umiała również wyłonić odpowiednich podwykonawców lub partnerów. Technologia TBM jest bardzo droga i niewiele firm na świecie ją posiada – mówi Śmiechowski. – Sam w sobie fakt, że zbliżamy się do momentu, w którym zaczynamy wybrzydzać, że wygrała taka, a nie inna firma, świadczy o tym, jak daleko zaszły już sprawy, jeśli chodzi o inwestycję – dodaje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij