Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK kolejny raz szuka wykonawcy dla linii Sucha Beskidzka – Chabówka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK kolejny raz szuka wykonawcy dla linii Sucha Beskidzka – Chabówka
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Po tym jak PKP PLK nie zdecydowały się na wybór wykonawcy prac budowlanych między Suchą Beskidzką a Chabówką, pojawił się nowy przetarg na wykonanie prac na tym kluczowym dla przyspieszenia pociągów między Krakowem a Zakopanem odcinku.

Przypomnijmy: po lipcowym otwarciu ofert okazało się, że potencjalni wykonawcy zadeklarowali zrealizowanie zadania za kwotę od 482 mln wzwyż, natomiast kosztorys PLK był na poziomie 317 mln zł brutto. PLK mogły budżet podnieść lub unieważnić postępowanie. Dopiero na początku marca, ponad siedem miesięcy po otwarciu ofert, zdecydowano się na przerwanie procedury wyboru wykonawcy (na podpisanie umowy liczyło ZUE), co spowoduje znaczne komplikacje, choćby z uwagi na to, że naprawa linii 98 nie będzie toczyła się równolegle z pracami na linii 97 (Skawina – Sucha Beskidzka) i 99 (od Chabówki do Zakopanego).

Poprzednio w przetargu na pracę na linii 98 zakładano termin realizacji na 55 miesięcy z dodatkowymi punktami za skrócenie realizacji. Obecnie wymaga się już zakończenia prac w 46 miesięcy od momenty podpisania umowy z wykonawcą. Ponadto w zamówieniu stworzono opcję. PLK zastrzega, że może z niej skorzystać w celu rozszerzenia zamówienia o roboty budowlane na krótkim odcinku od km 33,858 do 35,313 na linii 98 i od -0,334 do km 0,700 na linii 99.

W tym przetargu cena stanowi 100% wagi zamówienia. Otwarcie ofert nastąpi 28 maja. PKP PLK nie podaje w otwartych dokumentach przetargowych informacji, czy zwiększy swój budżet na zamówienie. Linia Kraków – Zakopane ma być zmodernizowana do roku 2023. Wówczas podróż pociągiem na tym odcinku ma potrwać niewiele ponad 2 godziny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5