Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Będzie elektryfikacja łącznicy w Lublinie. Na razie przetarg na projekt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks
Kontron

Data publikacji:
19-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Będzie elektryfikacja łącznicy w Lublinie. Na razie przetarg na projekt
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
Zarządca infrastruktury przymierza się do elektryfikacji linii 561, łączącej w lubelskim węźle linie 7 i 30. Ta druga ma zostać zelektryfikowana w najbliższych latach. W efekcie obu inwestycji możliwe będą przewozy towarów (np. węgla z kopalni Bogdanka) ze wschodu Lubelszczyzny na Mazowsze bez konieczności zmiany czoła i stosowania lokomotyw spalinowych.

Oferty można składać do 25 sierpnia. O wyborze zwycięzcy (spośród oferentów spełniających kryteria ekonomiczne, techniczne i kadrowe) zadecyduje wyłącznie cena. Na opracowanie dokumentacji wykonawca będzie miał około półtora roku (450 dni), a na ewentualne wykonanie zamówień wchodzących w skład prawa opcji (uzyskanie decyzji środowiskowych, decyzji lokalizacyjnej i pełnienie nadzoru autorskiego podczas prac budowlanych) – 1265 dni.

Linia 561 łączy posterunki odgałęźne: Lublin Zadębie (linia 30) i Adampol (linie: 7 i 562). Umożliwia ona wjazd na linię 30 (Lublin Północny – Łuków) pociągom jadącym linią 7 ze stacji Świdnik i Lublin Tatary bez zmiany kierunku na stacji Lublin Główny. Jest linią jednotorową o długości 3,6 km. Prędkość maksymalna wynosi na niej 80 km/h (wartość ta ma się nie zmienić).

Zakres zaprojektowanych prac może obejmować w razie potrzeby budowę nowej podstacji trakcyjnej. Pod wiaduktem linii 7 konieczne może okazać się zastosowanie sieci sztywnej (PKP PLK nie dopuszczają przebudowy wiaduktu w celu zwiększenia skrajni pionowej).

Po latach wyłączenia z eksploatacji linia 561 została odbudowana i reaktywowana w latach 2016-2017 w związku z modernizacją linii 7 i koniecznością wyznaczenia objazdów. Prace objęły, między innymi, kompleksową wymianę rozjazdów (z zabudową urządzeń elektrycznego ogrzewania), naprawę torów i nawierzchni drogowej na przejazdach oraz remont przepustów. Całość kosztowała około 9 milionów złotych. Wykonawcą było PPM-T Gdańsk.

Omawiana linia była podczas objazdów wykorzystywana tylko w ruchu towarowym. Między innymi za sprawą przewozów węgla ze stacji Jaszczów (na której od linii 7 odgałęzia się bocznica do kopalni Bogdanka) do Kozienic przez Łuków i Dęblin ruch był wtedy intensywny: średnio w ciągu miesiąca linią przejeżdżało ponad 400 pociągów.

Elektryfikacja łącznicy pozwoli na sprawniejsze organizowanie objazdów, a w przyszłości – być może także regularnych przewozów pasażerskich. Warto przypomnieć, że trwają przygotowania do elektryfikacji linii 30 w kierunku Łukowa – inwestycja ta, bez której rozwieszenie sieci trakcyjnej na linii 561 nie miałoby sensu, jest częścią programu Kolej Plus.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks
Kontron

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Ostróda: Trwa przebudowa stacji

Infrastruktura

Ostróda: Trwa przebudowa stacji

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 18 sierpnia 2025

Gronówko. Śmierć na torach, kamper wjechał w pociąg Polregio

Infrastruktura

Dachowa. Osobówką w pociąg Polregio, cztery osoby nie żyją

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Ostróda: Trwa przebudowa stacji

Infrastruktura

Ostróda: Trwa przebudowa stacji

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 18 sierpnia 2025

Gronówko. Śmierć na torach, kamper wjechał w pociąg Polregio

Infrastruktura

Dachowa. Osobówką w pociąg Polregio, cztery osoby nie żyją

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij