Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Będą dłuższe i wyższe perony w Słupcy na magistrali Poznań - Warszawa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Będą dłuższe i wyższe perony w Słupcy na magistrali Poznań - Warszawa
fot. Krzysztof Raczyński PKP PLK
PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą na przebudowę peronów oraz przejścia podziemnego na przystanku w Słupcy. Inwestycja za ok. 13,6 mln zł realizowana jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w I kwartale 2024 r.

Przebudowane perony w Słupcy (linia kolejowa nr 3, Warszawa – Poznań) zapewnią dogodniejsze warunki podróży – pasażerowie, także osoby mające trudności z poruszaniem się, łatwiej skorzystają z pociągów w stronę m.in. Poznania, Wrześni i Konina.

Inwestycja za 13,6 mln

Perony po modernizacji będą wyższe i dłuższe. Na 400 metrowych platformach (które obecnie mają wysokość 55 centymetrów, a będą wyższe o 21) przewidziano m.in. wiaty i ławki. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni ekologiczne oświetlenie LED, o dobrą informację dla podróżnych zadba czytelne oznakowanie wraz z nowym systemem nagłośnieniowym. Dla osób niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni będą ścieżki naprowadzające. Dogodny dostęp do pociągów umożliwi przebudowane przejście podziemne. Z myślą o osobach mających trudności z poruszaniem się w tunelu zamontowane zostaną windy prowadzące na oba perony. Do ekologicznych podróży, koleją i rowerem, zachęcą stojaki w obrębie stacji.

– Zmodernizowane perony w Słupcy zachęcą do przejazdów pociągiem. Podróżni, także osoby mające trudności z poruszaniem się, zyskają wyższy komfort i lepszy dostęp do kolei dzięki windom w przejściu podziemnym. Dogodniejsze warunki na stacjach i przystankach to jeden z celów realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, który w Wielkopolsce obejmuje 19 stacji i przystanków – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na realizację projektu „Modernizacja przystanku osobowego w Słupcy oraz budowa nowych przystanków w Patrzykowie i Białężycach” w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” - Część nr 1: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja przystanku Słupca na linii kolejowej nr 3” w formule „projektuj i buduj”. Inwestycję za ok. 13,6 mln zł zrealizuje Infrakol Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w I kw. 2024 r. Roboty zostaną ujęte w rozkładzie jazdy i uwzględnią ruch kolejowy.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że PKP PLK wciąż nie skończyły prac modernizacyjnych na magistrali E20. Stanie się to za rok.

Lepszy dostęp do kolei dzięki „Programowi Przystankowemu”


Prace w Słupcy są realizowane w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Celem programu jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania inwestycyjne umożliwią podróżnym dogodny dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. Środki w ramach programu wartego ok. 1 mld zł zostaną wykorzystane m.in. na budowę i modernizację przystanków kolejowych.

Rządowy program uwzględnia 314 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej znalazło się 185 lokalizacji, a na rezerwowej – 129. W Wielkopolsce „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” obejmuje 19 stacji i przystanków na liście podstawowej (m.in. Piła Fabryczna, Koźmin Wielkopolski, Pleszew). Już podpisano umowy z wykonawcami na modernizację przystanków w Książnie, Miłosławiu i Orzechowie oraz budowę nowych miejsc zatrzymań w Patrzykowie i Białężycach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5