NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: 130 mln zł utraconych przychodów z powodu odwołania pociągów

| Kasper Fiszer 18.09.2020 34

PKP PLK: 130 mln zł utraconych przychodów z powodu odwołania pociągów
Pociąg na stacji w Rzesszowiefot. Kasper Fiszer
– Nie ma zagrożenia przerwania prac utrzymaniowych lub inwestycyjnych w związku z utraconymi wpływami zarządcy infrastruktury – deklarują PKP PLK. Szacują jednocześnie, że w związku z odwołaniami pociągów w okresie pandemii do kasy spółki nie wpłynęło ok. 130 mln zł. Znacznie więcej na pomoc przedsiębiorstwu przekaże rząd.
Krajowy zarządca infrastruktury zapewnia, że pandemia koronawirusa, która – zwłaszcza w jej pierwszym etapie – wstrząsnęła rynkiem przewozów pasażerskich i towarowych, nie spowodowała zatrzymania prowadzonych inwestycji. – Zachowanie ciągłości realizacji prac, ogłaszanie nowych przetargów i podpisywanie umów jest ważne dla utrzymania stabilności na rynku budowlanym – twierdzi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Pomimo opisywanych na naszych łamach opóźnień (m.in. na linii nr 14) ocenił, że spółka utrzymuje dobre tempo inwestycji.

Nie ma zagrożenia załamaniem w zakresie utrzymania

Argumentuje on, że już 85 proc. przedsięwzięć ujętych w Krajowym Programie Kolejowym jest ukończonych lub w zaawansowanym etapie realizacji. Zadań zamkniętych jest jednak wyraźnie mniej niż tych, które wciąż są w toku. Wszystkie inwestycje zaplanowane w KPK mają być bowiem warte łącznie 76 mld zł. Tymczasem zgodnie ze słowami naszego rozmówcy obecnie na budowach prowadzone są roboty o łącznej wartości 51 mld zł.

Rzecznik PKP PLK zapewnił nas jednocześnie, że nie zostały ograniczone środki utrzymaniowe. – Zadania realizowane są zgodnie z umową wieloletniego programu „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów, do 2023 r.” – deklaruje, mówiąc o tzw. programie utrzymaniowym. Nie oznacza to jednak, że krajowy zarządca w ogóle nie odczuł problemów związanych z pojawieniem się wirusa SARS-CoV-2.

Wsparcie rządowe znacznie wyższe niż utracony przychód

– Przewoźnicy odwołali znaczną liczbe pociągów pasażerskich, wstrzymany był ruch międzynarodowy – przypomina rzecznik przedsiębiorstwa. – W okresie od 14 marca do 31 lipca utracone przychody szacowane są na ok. 130 mln zł – wylicza. Dodaje, że liczba realizowanych połączeń w stosunku do pierwotnych ograniczeń zwiększyła się.

Mirosław Siemieniec przypomina także, że rząd postanowił o przyznaniu środków pomocowych dla PKP PLK. 850 mln zł przeznaczone zostanie na podwyższenie kapitału zakładowego spółki. Kwota ta wielokrotnie przekracza oszacowane przez rzecznika PKP PLK uszczuplenie przychodów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

KPK (186)
PKP PLK (6455)

Więcej z regionu:

Polska (45218)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45218)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5