NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: 130 mln zł utraconych przychodów z powodu odwołania pociągów

| Kasper Fiszer 18.09.2020 34

PKP PLK: 130 mln zł utraconych przychodów z powodu odwołania pociągów
Pociąg na stacji w Rzesszowiefot. Kasper Fiszer
– Nie ma zagrożenia przerwania prac utrzymaniowych lub inwestycyjnych w związku z utraconymi wpływami zarządcy infrastruktury – deklarują PKP PLK. Szacują jednocześnie, że w związku z odwołaniami pociągów w okresie pandemii do kasy spółki nie wpłynęło ok. 130 mln zł. Znacznie więcej na pomoc przedsiębiorstwu przekaże rząd.
Krajowy zarządca infrastruktury zapewnia, że pandemia koronawirusa, która – zwłaszcza w jej pierwszym etapie – wstrząsnęła rynkiem przewozów pasażerskich i towarowych, nie spowodowała zatrzymania prowadzonych inwestycji. – Zachowanie ciągłości realizacji prac, ogłaszanie nowych przetargów i podpisywanie umów jest ważne dla utrzymania stabilności na rynku budowlanym – twierdzi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Pomimo opisywanych na naszych łamach opóźnień (m.in. na linii nr 14) ocenił, że spółka utrzymuje dobre tempo inwestycji.

Nie ma zagrożenia załamaniem w zakresie utrzymania

Argumentuje on, że już 85 proc. przedsięwzięć ujętych w Krajowym Programie Kolejowym jest ukończonych lub w zaawansowanym etapie realizacji. Zadań zamkniętych jest jednak wyraźnie mniej niż tych, które wciąż są w toku. Wszystkie inwestycje zaplanowane w KPK mają być bowiem warte łącznie 76 mld zł. Tymczasem zgodnie ze słowami naszego rozmówcy obecnie na budowach prowadzone są roboty o łącznej wartości 51 mld zł.

Rzecznik PKP PLK zapewnił nas jednocześnie, że nie zostały ograniczone środki utrzymaniowe. – Zadania realizowane są zgodnie z umową wieloletniego programu „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów, do 2023 r.” – deklaruje, mówiąc o tzw. programie utrzymaniowym. Nie oznacza to jednak, że krajowy zarządca w ogóle nie odczuł problemów związanych z pojawieniem się wirusa SARS-CoV-2.

Wsparcie rządowe znacznie wyższe niż utracony przychód

– Przewoźnicy odwołali znaczną liczbe pociągów pasażerskich, wstrzymany był ruch międzynarodowy – przypomina rzecznik przedsiębiorstwa. – W okresie od 14 marca do 31 lipca utracone przychody szacowane są na ok. 130 mln zł – wylicza. Dodaje, że liczba realizowanych połączeń w stosunku do pierwotnych ograniczeń zwiększyła się.

Mirosław Siemieniec przypomina także, że rząd postanowił o przyznaniu środków pomocowych dla PKP PLK. 850 mln zł przeznaczone zostanie na podwyższenie kapitału zakładowego spółki. Kwota ta wielokrotnie przekracza oszacowane przez rzecznika PKP PLK uszczuplenie przychodów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

KPK (184)
PKP PLK (6313)

Więcej z regionu:

Polska (44776)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44776)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5