NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: We wrześniu koniec robót w Pabianicach i na odcinku Łódź Kaliska – Retkinia

| Kasper Fiszer 20.08.2020 52

Łódzkie: We wrześniu koniec robót w Pabianicach i na odcinku Łódź Kaliska – Retkinia
Pociągi PKP Intercity na stacji w Pabianicachfot. Kasper Fiszer
Zakończenie modernizacji stacji w Pabianicach oraz prac na odcinku Łódź Kaliska – Retkinia to najważniejsze z zapowiedzi PKP PLK, jakie padły podczas dzisiejszej konferencji prasowej dotyczącej modernizacji linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Prace idą zgodnie z nowym harmonogramem ustalonym w tym roku z wykonawcą, firmą ZUE. Oznacza to jednak opóźnienie w stosunku do pierwotnych założeń.
PKP PLK podsumowały 20 sierpnia kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, który ma zakończyć się we wrześniu. Na początku przyszłego miesiąca oddane do użytku zostanie nowe przejście podziemne w Pabianicach – obecnie trwają prace wykończeniowe i odbiory. Z tunelu pod peronami można wyjść na obie strony miasta, co jest dużą zmianą wobec dotychczasowych rozwiązań, bo mieszkańcy Zatorza musieli nadrabiać drogi, korzystając z relatywnie odległego przejazdu kolejowo-drogowego.

Stacja w Pabianicach w pełni gotowa we wrześniu

– Przebudowa linii jest już w ostatecznej fazie realizacji – mówił podczas konferencji prasowej w Pabianicach Bartłomiej Cygan, wicedyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Przedstawiciele zarządcy infrastruktury podkreślali, że znakomita większość prac na pabianickiej stacji została już wykonana. Pasażerowie korzystają z dwóch zmodernizowanych, szerokich peronów, które zastąpiły niskie platformy o bardzo niewielkiej szerokości.

Dotychczas roboty zasadnicze wykonane zostały na odcinkach od Lublinka do Pabianic oraz od Dobronia do Zduńskiej Woli. – We wrześniu zostaną odebrane roboty na kolejnych 14 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą – zapowiedziała Beata Rutkowska, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK. Do końca tego roku zrealizowane mają zostać roboty na ostatnich trzynastu kilometrach, a według obecnych założeń cała inwestycja zakończy się w połowie przyszłego roku.

Prace zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem, czyli później niż planowano pierwotnie

Za kilka tygodni PKP PLK odbiorą roboty na odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Retkinia. Otwarty zostanie też jeden tor na szlaku Retkinia – Łódź-Lublinek oraz pomiędzy Pabianicami a Dobroniem. – Następnie wykonawca [ZUE] rozpocznie na tych fragmentach roboty na drugim torze – zapowiedziała przedstawicielka inwestora.

Beata Rutkowska zapewniła przy tym, że konflikt z wykonawcą robót z początku roku nie wpłynął na termin zakończenia robót. Dodała jednak, że po zakończeniu sporu spółki przygotowały nowy harmonogram robót. Na naszych łamach wskazywaliśmy już, że zakłada on znacznie późniejsze zakończenie inwestycji, niż wynikało to z pierwotnego harmonogramu. – Teraz prace toczą się zgodnie z nowym harmonogramem – podkreślała przy tym nasza rozmówczyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5