NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity znów ma za dużo pasażerów. „Mamy prawo nie sprzedawać biletów"

| Jakub Madrjas 25.07.2019 360

PKP Intercity znów ma za dużo pasażerów. „Mamy prawo nie sprzedawać biletów"
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Państwowy przewoźnik znów wstrzymuje sprzedaż biletów na dotowane połączenia po wyczerpaniu puli miejsc siedzących. W ciągu ostatniego miesiąca zakończono sprzedaż na 12 pociągów, głównie obsługiwanych jednostkami Dart.
W marcu przewoźnik zablokował sprzedaż biletów na przejazd weekendowymi pociągami kategorii IC: Konopnicka, Słowacki, Dąbrowska i Kolberg z powodu wysokiej frekwencji. To kontrowersyjne działanie, bo trudno o mniej efektywne ekonomicznie działanie niż zamykanie sprzedaży przed tymi, którzy chcą korzystać z usług. Do tego wszystkie pociągi, których dotyczyła blokada dotowane są przez podatników w ramach umowy o służbie publicznej (PSC).

Zlecające przewozy Ministerstwo Infrastruktury odmówiło komentarza na ten temat, ale przewoźnik informował, że nie będzie ponawiał "eksperymentu". – Obecnie preferowanym rozwiązaniem mającym poprawić komfort podróży jest zwiększenie podaży miejsc poprzez wzmacnianie składów dodatkowymi wagonami/jednostkami – informowała rzeczniczka PKP Intercity.

W wakacje przewoźnik wznowił te działania. W niedzielę, 21 lipca, zablokowana została sprzedaż na pociągi IC Pilecki i Damrot. Juz teraz zablokowana jest sprzedaż na następną niedzielę (4 sierpnia), Pociąg IC „Mehoffer” relacji Szczecin Główny – Przemyśl Główny, pociąg nr 81144 relacji Kostrzyn– Warszawa Wschodnia przez Kutno, Warszawę Zachodnią, Warszawę Centralną. pociąg IC 84154 „Światowid” relacji Świnoujście – Katowice, pociąg IC 8310 „ Matejko” relacji Świnoujście – Przemyśl Główny oraz pociąg TLK 84151 „Pirania” relacji Kołobrzeg – Bielsko-Biała Główna. Właśnie w następny weekend odbędzie się Pol’and’Rock Festival i już wiadomo że PKP Intercity nie ma dość taboru, by zwiększyć podaż miejsc w pociągach – dlatego nawet zawiesił część regularnych pociągów.

Zamykanie sprzedaży biletów to jednak nie jest jednostkowy przypadek spowodowany festiwalem, bo w ostatnim miesiącu przewoźnik blokował sprzedaż dwunastokrotnie. Jak tłumaczy biuro prasowe spółki, obowiązujące przepisy prawa dopuszczają ograniczenie liczby sprzedawanych biletów. – Wspomniane pociągi IC Pilecki i Damrot są obsługiwane przez pojazdy ED161 (Pesa Dart). Blokada sprzedaży w przypadku tych pojazdów wprowadzana jest w sytuacjach wymagających zapewnienia pasażerom właściwych warunków podróży – tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP IC.

Jak dodaje, niekiedy ograniczenia techniczne nie pozwalają na jazdę w podwójnej trakcji; zbyt krótkie perony są m. in. na stacjach: Myszków – 255 m, Będzin Miasto – 200 m, Łódź Andrzejów – 200 m. Przyznaje też, że przewoźnikowi brakuje taboru, bo obecnie wyłączonych z ruchu jest aż 7 pojazdów Pesa Dart. – Dwa są na przeglądzie P1, dwa w naprawach powypadkowych (jeden z tych pojazdów w niedługim czasie zostanie przywrócony do ruchu). Ponadto dwa pojazdy są na naprawach gwarancyjnych, z tych jeden w najbliższym czasie powróci na tory – podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43799)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (43799)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5