Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Coraz więcej składów zastępczych w PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Coraz więcej składów zastępczych w PKP Intercity
Fot. Adam Kilian
Sytuacja taborowa PKP Intercity staje się coraz bardziej napięta. Zestawy wagonowe zastąpiły ezety w kilkunastu pociągach, a w sobotę doszło do wstrzymania sprzedaży biletów na cztery pociągi.

Dzisiaj (27 marca) składy wagonowe zastępują zespoły trakcyjne w 12 pociągach PKP Intercity. Wiąże się to m.in. z brakiem wagonu gastronomicznego, a w niektórych przypadkach brakiem wagonów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do tego dwa pociągi Pendolino zostały zastąpione wagonami. Co gorsza, odwołany został pociąg IC nr 1010/1 "Niemen" na odcinku Białystok – Warszawa Wschodnia, oraz  IC nr 1005/4 "Baczyński" na odcinku Warszawa – Białystok. Do tego IC Mazury pojechał z jednym, a nie dwoma ezetami. Ze względu na nieplanowe zestawienie w/w pociągu wyznaczono dodatkowe postoje w stacjach Koluszki, Skierniewice oraz Żyrardów dla pociągu IC 9110/1 „Łodzianin”.

Naprawy, utrzymanie, usterki 

Sytuacja występuje już od kilku dni.  – 25 marca br. dwa pojazdy ED250 pozostawały wyłączone z ruchu w związku z wykonywanym montażem Wi-Fi oraz planowym przeglądem, a w jednym Alstom wykonywał naprawę usterki technicznej (ten pojazd powrócił w tym samym dniu). Ponadto dwa składy ED250 są wyłączne na naprawy pokolizyjne (po zdarzeniach pod Ozimkiem i Nasielskiem), a jeden przechodzi zagraniczny proces homologacyjny – tłumaczy rzeczniczka PKP IC Agnieszka Serbeńska. Podobnie było wczoraj i dziś.

Jeśli chodzi o ED160 Flirt i ED161 Dart, rzeczniczka tłumaczy, że przechodzą one planowe przeglądy techniczne. – W tej chwili dodatkowe nieplanowane wyłączenia tych pojazdów podyktowane są wystąpieniem usterek, które obecnie naprawiane są przez producentów. Do tego dochodzą wyłączenia jednostek po kolizjach na przejazdach kolejowo-drogowych – informuje rzeczniczka. Według nieoficjalnych ustaleń "Rynku Kolejowego", pociągi Flirt są wyłączone nie z powodu usterek, a wyłącznie z powodu planowych przeglądów i napraw powypadkowych. Dotyczy to jednak aż trzech składów.

Zablokowanie sprzedaży

Do niepokojącej sytuacji doszło w sobotę – przewoźnik poinformował pasażerów, że "w związku z wysoką frekwencją wprowadzono blokadę dalszej sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia na przejazd wybranymi pociągami". Były to pociągi kategorii IC Konopnicka, Słowacki, Dąbrowska i Kolberg. Co ciekawe, PKP IC już wczoraj zablokowało sprzedaż na piątkowy przejazd IC Konopnicka.

Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że nie ma to związku z problemami taborowymi (np. brakiem czynnego ezt do prowadzenia w trakcji podwójnej). – PKP Intercity obecnie, poza sezonem podróży urlopowych, na wybranych połączeniach testuje rozwiązania sprawdzające możliwości przekierowywania potoków pasażerskich na połączenia z niższą frekwencją. Głównym celem tych testów jest wypracowanie sposobu zapewnienia wyższego komfortu podróży w pociągach o najwyższej frekwencji w okresach weekendowych, w czasie przedłużonych weekendów i w sezonach wypoczynku zimowego i letniego. Podawane naszej stronie internetowej komunikaty dotyczą testów prowadzonych na ograniczonej liczbie pociągów obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Sprawdzane w nich rozwiązania polegają na ograniczeniu sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia. Testy zakończą się 31 marca – zapewniła rzeczniczka PKP Intercity. 

"Rynek Kolejowy" już we wrześniu pisał o przedłużających się do kilkunastu miesięcy procedurach rozpoczęcia napraw powypadkowych ezetów przewoźnika. Najbardziej znany jest przypadek składu Pendolino rozbitego w Ozimku, który miał zostać wysłany na naprawę do Włoch przed końcem 2017 roku, a wciąż nie wyjechał z bazy przewoźnika. Jednak również jeden z pociągów Dart czeka na naprawę drugi rok.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5