Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zleci naprawę P4 zmodernizowanych lokomotyw SM42

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zleci naprawę P4 zmodernizowanych lokomotyw SM42
fot. Birkovv, lic. CC BY-SA 4.0Jedna z lokomotyw przeznaczonych do naprawy
Trwa przetarg PKP Intercity na naprawę dziesięciu zmodernizowanych spalinowozów serii SM42 oznaczonych numerami od 3001 do 3005 i od 3101 do 3105. Maszyny te wykorzystywane są przede wszystkim do pracy manewrowej, a ich przeznaczenie po wykonanym remoncie nie zmieni się. Nie są przewidziane istotne modyfikacje wykraczające poza standardowy zakres naprawy, ale egzemplarze objęte zamówieniem zostały kilka lat temu gruntownie zmodernizowane.

PKP Intercity ogłosiło niedawno przetarg na przeprowadzenie naprawy poziomu P4 eksploatowanych przez siebie lokomotyw serii SM42. Zamówienie ma objąć remont dziesięciu pojazdów stacjonujących w różnych częściach kraju. Termin składania ofert w postępowaniu mija 20 września.

Nie będzie kolejnych modyfikacji spalinowozów

Naprawa nie będzie obejmować działań wykraczających poza standardowe ramy czwartego poziomu utrzymania. – Nie planujemy modyfikacji lokomotyw. Warto jednak przypomnieć, że siedem lat temu przeszły one gruntowną modernizację i zostały wyposażone w nowoczesne agregaty z silnikami CAT-18 – komentuje Zespół Prasowy PKP Intercity.

Do naprawy skierowana zostanie jedna lokomotywa eksploatowana przez Zakład Północny PKP Intercity (oznaczona numerem 3001). Cztery maszyny przypisane są do Zakładu Południowego (egzemplarze 3002, 3003, 3004 i 3005), a pięć – do Zakładu Centralnego (numery od 3101 do 3105). – W chwili obecnej nie planuje się rotacji lokomotyw. Czasowo mogą natomiast wystąpić zmiany lokalizacji pomiędzy zakładami – zastrzegają służby prasowe przewoźnika.

Główne zadanie SM42 to praca manewrowa

Lokomotywy serii SM42 są pojazdami o charakterystyce manewrowej i obecnie użytkowane są przede wszystkim właśnie przy manewrach. – Po naprawie P4 pojazdy nadal będą wykorzystywane przy tego typu pracach – zapowiada PKP Intercity. Naprawa każdej z dostarczonych lokomotyw ma potrwać maksymalnie 65 dni roboczych, a proces modernizacji wszystkich maszyn ma trwać nie dłużej niż 18 miesięcy. Wykonawca ma udzielić przynajmniej 12-miesięcznej gwarancji na pracę spalinowozów po ich naprawie.

Należy przy tym zaznaczyć, że okres udzielonej gwarancji i rękojmi jest jednym z dwóch kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty o wadze 15 proc. 85 proc. wagi przyznano natomiast cenie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij