Na konferencji prasowej zorganizowanej 28 grudnia w pierwszym pociągu Pendolino, w którym pojawiła się usługa wifi, PKP Intercity podsumowało też 2018 rok. Pasażerów w tm roku spółce znowu przybyło.
Prognozowany zysk netto spółki, oczywiście
po doliczeniu dotacji, którą za wykonywanie usług PSC otrzymuje PKP Intercity, ma wynieść około 190 mln zł. Z usług przewoźnika skorzystało od stycznia do listopada 2018 r. ponad 42,5 mln pasażerów. Prognozy na zakończenie 2018 roku wskazują na osiągnięcie ponad 46 mln pasażerów. To o 8% więcej niż w roku ubiegłym.
Przewoźnik podkreśla większe zainteresowanie przewozami w wakacje. Od początku czerwca do końca sierpnia 2018 roku z usług PKP Intercity skorzystało blisko 13,5 mln pasażerów. To o 8% więcej pasażerów niż w wakacje 2017. Co ciekawe, większość pasażerów PKP Intercity dokonuje zakupu biletów przez Internet. W roku 2018 z tego narzędzia skorzystała już blisko połowa z nich. Udział kanałów samoobsługowych łącznie (internet, aplikacje mobilne, biletomaty) stanowi natomiast ponad 54% sprzedaży.
PKP Intercity prowadzi też prace nad rozszerzeniem możliwości zakupu biletów przez internet na wszystkie połączenia międzynarodowe, w tym
na pociąg IC Nightjet oraz pociągi objęte taryfą NRT.
– Spółka pracuje ponadto nad wdrożeniem rozwiązania umożliwiającego wskazania miejsca do rezerwacji na graficznym schemacie przy internetowym zakupie biletu dla wybranych pociągów obsługiwanych składami zespolonymi – dodała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Niestety, o stworzeniu nowej platformy sprzedaży biletów za pośrednictwem internetu, nie ma na razie mowy.