Partnerzy serwisu:

Dotacja dla PKP Intercity będzie dalej rosła

Jakub Madrjas 25.09.2018 69

Dotacja dla PKP Intercity będzie dalej rosła
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Ministerstwo Infrastruktury planuje ponownie podnieść dotację dla PKP Intercity. Tym razem przyczyną jest włączenie do umowy PSC nowych projektów taborowych, na które spółka otrzyma dofinansowanie unijne.
Przypomnijmy, że na ten rok plan Ministerstwa Infrastruktury zakłada dotowanie PKP Intercity kwotą 562,6 mln. zł do przewozów międzywojewódzkich oraz 11 mln zł do przewozów międzynarodowych. To duży wzrost od momentu podpisania dziesięcioletniego kontraktu w 2011 roku – plan finansowy tej umowy przewidywał rekompensatę w wysokości około 300 mln złotych rocznie. Wyjaśnialiśmy to w tym miejscu

Jak się okazuje, dotację trzeba po raz kolejny podnieść. Jak tłumaczy rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś, przyczyną jest planowane włączenie do Umowy nowych taborowych projektów inwestycyjnych. Identycznie wytłumaczono wzrost dotacji w tym roku. Zaplanowany wzrost wydatków z budżetu państwa na rok 2019, 2020 i 2021 będzie następujący: w 2019 r. o kwotę 25 mln zł do kwoty 600,092 mln zł; w 2020 r. o kwotę 81,180 mln zł do kwoty 680,223 mln zł; w 2021 r. o kwotę 16,613 mln zł do kwoty 117,006 mln zł (umowa obejmuje tylko okres do 28 lutego 2021 r.).

W ramach aneksu planowane jest włączenie do Umowy ramowej dwóch projektów taborowych: "Kolej na dobre połączenia" oraz "Przyspieszamy komfortowo". – Planowane włączenie do Umowy nowych taborowych projektów inwestycyjnych powoduje zwiększenie zapotrzebowania na rekompensatę z tytułu wykonywania przewozów międzywojewódzkich – tłumaczy „RK” resort. Jak wyjaśnia, rekompensata obliczana jest zgodnie z przepisami unijnymi według prostego wzoru, w którym bierze się pod uwagę różnicę pomiędzy kosztami i przychodami i dodaje tzw. „rozsądny zysk”.

Resort tłumaczy, że uwzględnienie nowych inwestycji w obliczeniach należnej przewoźnikowi rekompensaty wpływa na koszty wykonywania zadania, ponieważ uwzględnia się w nich koszty finansowe związane z inwestycjami i częściowo amortyzację zakupionego lub zmodernizowanego taboru a także na poziom marży rozsądnego zysku, ponieważ jego wartość zależy od wartości majątku zaangażowanego do realizacji przewozów.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony