NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity szuka operatora taksówek zastępczych

| Jakub Madrjas 08.06.2021 4,2k

PKP Intercity szuka operatora taksówek zastępczych
fot. Аимаина хикари, lic. CC0 1.0
PKP Intercity zaprosiło firmy do składania ofert na przewozy zastępcze pasażerów taksówkami. Proponuje długą, czteroletnią umowę.
Jak tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika, PKP Intercity chce wybrać wykonawcę, który będzie świadczył zastępczy transport kolejowy w sytuacjach niemożliwych do przewidzenia. – Konieczność zabezpieczenia transportu zastępczego wynika z przepisów Unii Europejskiej – zaznacza. Umowa będzie kontynuacją dotychczasowych działań przewoźnika po wygaśnięciu obecnego kontraktu. Nowa umowa będzie zawarta na 48 miesięcy, chyba że założone środki zostaną wyczerpane wcześniej.

Jak czytamy w specyfikacji, zwycięzca postępowania będzie musiał być gotowy do świadczenia usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całej Polski. To PKP Intercity decyduje, kiedy skorzysta z usługi. Zamawiane kursy mogą być lokalne, międzymiastowe do 100 km i ponad 100 km, ale przewoźnik podkreśla, że kursy lokalne w ramach jednego miasta "występują sporadycznie".

Usługi świadczone w ramach zamówienia to przejazdy bezgotówkowe klientów zamawiającego lub "innych wskazanych przez niego osób", usługa odbioru pasażerów z pociągu/dworca kolejowego wskazanego w zleceniu, dostarczenie elementów składowych poczęstunków dla podróżnych (np. wody butelkowej, kanapek) do wskazanych przez zamawiającego pociągów oraz usługa odbioru pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim z pociągu/dworca kolejowego wskazanego w zleceniu (opcjonalnie).

Forma rozliczeń będzie bezgotówkowa, a obsługiwane mają być co najmniej następujące miasta: Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Olsztyn, Białystok, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Łódź, Bydgoszcz, Wrocław, Katowice, Kielce, Lublin, Kraków, Rzeszów. Czas oczekiwania na taksówkę w granicach miast to maksymalnie 15 minut od momentu zgłoszenia.

Taksówki mają pomieścić więcej niż 4 pasażerów (może być kilka taksówek równocześnie), minimum klasy segmentu „C”, w pełni sprawne technicznie, czyste, wyposażone w klimatyzację, na życzenie wyposażone w fotelik dla dziecka. Wymagania stawiane kierowcom to zakaz palenia w samochodzie, znajomość topografii obsługiwanej lokalizacji oraz "propagowanie pro klienckiej postawy".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45814)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45814)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5