NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity szuka automatów z przekąskami do pociągów

| Jakub Madrjas 15.04.2021 5,7k

PKP Intercity szuka automatów z przekąskami do pociągów
Fot. Koleje Śląskie
PKP Intercity ogłosiło zapytanie o oferty na leasing automatów z przekąskami i napojami. Mają pojawić się w przygotowywanych wagonach Combo i oraz modernizowanych składach ED74.
W ubiegłym roku PKP Intercity przeprowadziło zapytanie ofertowe do ewentualnych dostawców automatów z przekąskami, zimnymi napojami i napojami gorącymi w sprawie dostaw automatów do pociągów. Wówczas przewoźnik nie przewidywał podpisywania umów – chciał poznać oferty producentów. Nie zdecydowano chociażby, czy maszyny mają być kupione, czy leasingowane.

Teraz przewoźnik opublikował już bardziej szczegółowe zapytanie o informację (RFI) – choć ponownie zastrzega, że nie musi wybrać żadnej z ofert ani na nie odpowiadać. Przedmiotem zapytania jest leasing bez opcji wykupu fabrycznie nowych 148 szt. automatów vendingowych. Połowa automatów ma wydawać napoje zimne i przekąski a połowa – napoje ciepłe. Dostawa i montaż automatów przewidziane są w 60 wagonach osobowych typu Combo oraz 14 składach ED74. 

Celem zamówienia jest świadczenie usługi gastronomicznej za pomocą automatów vendingowych, w wybranych pociągach PKP Intercity, w których nie ma wagonu barowego lub restauracyjnego. PKP Intercity będzie leasingować maszyny vendingowe przez 2 do 4 lat od firmy, która jednocześnie będzie świadczyć usługę utrzymania, obsługi (w tym obsługa skarg i reklamacji), serwisowania, ładowania towarów oraz samej sprzedaży. Przewoźnika interesuje także przeszkolenie personelu PKP Intercity z podstawowej obsługi automatów  i udostępnienie usługi pobierania poczęstunków przez pracowników drużyn konduktorskich PKP Intercity podczas sytuacji awaryjnych. 

Według załączonych harmmonogramów, PKP Intercity spodziewa się odbiorów wagonów typu COMBO (jak już informowaliśmy, kontrakt ma opóźnienie) pomiędzy kwietniem a grudniem tego roku, a pojazdów ED74 pomiędzy styczniem 2022 r. a czerwcem 2023 roku. 

PKP Intercity podało jednocześnie aktualne plany nocowania pojazdów obu typów, z czego można wysnuć wnioski na temat planowanych tras. Dla wagonów typu COMBO są to:
• Białystok
• Suwałki
• Gdynia
• Lublin
• Olsztyn
• Szczecin
• Świnoujście
• Wrocław
• Zielona Góra
• Bydgoszcz
• Gorzów Wielkopolski
• Kołobrzeg
• Kraków (2 stacje postojowe)
• Piła
• Przemyśl
• Jelenia Góra
• Warszawa
• Poznań
• Terespol

Natomiast dla składów ED74:
• Zgorzelec/Węgliniec
• Jelenia Góra
• Wrocław
• Katowice
• Kraków (2 stacje postojowe)
• Kielce
• Radom
• Lublin
• Chełm
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45814)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45814)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5