NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity przewiozło w 2015 ponad 31 mln pasażerów

| PKP Intercity 20.01.2016 12

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-20 12:55:25 Autor: Kflik
---.60.129.178
ciekawe jakie wyniki finansowe...
i porównanie z wysokością dotacji.
2016-01-20 13:00:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"Szczególnie zadowoleni jesteśmy..." - to widać!
W 2015 roku jechałem Waszym* pociągiem 2 x, czyli i tak 2 x lepiej niż statystyczny mieszkaniec III RP, który Was utrzymuje.
PKP IC do zaorani!

* - było to pendo - tak z ciekawości
2016-01-20 13:02:54 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Kierunek zmian dobry. PITZek przejechał sie DARTolino i m.in. w poblizu mnie siedziala kobieta, na oko 50+, ktora nie mogla wyjsc z podziwu sadzac po jej rozmowach przez telefon komorkowy: zwykle jezdzila samochodem, bo w pociongach przeciez brud, syf, karaluchy, stare, zdezelowane wagony i jeszcze zgwałcom, a tutaj mile rozczarowanie: brand new dart z SIPem (wyswietlacze) plus zapowiedz glosowa, rezerwacja miejsc, ciepło, a zamiast wąsatego, szczerbatego Cześka, sprawdzajacego bilet, od ktorego wali tanimi papierochami, to pomocna, zyczliwa konduktorka z gustowną czapeczką i apaszką.
Spodobaly mi sie siedzenia, dosc wygodne na dlugich trasach i maja ciekawe rozwiazanie, ktorego w ED250 brakuje: oprocz stolika jest jeszcze dodatkowa podstawka, wyzej -w sam raz na tablet na wysokosci oczu, co to by mozna jakies filmy obejrzec, wzorem linii lotniczych, czy autokarów Lux Express. Ale niektore rzeczy juz typowo po polsku: np. brak piktogramów oznaczajacych dotykowe lampki nad siedzeniami - nie jeden pewnie je potraktuje jako ozdobne, punktowe podswietlenie. W 2 klasie brakuje tez wykladziny na podlodze. Jechalem akurat w ostatnim czlonie, tam jest glosniej, ale tez chcialem posluchac jak falowniki "grają", ot takie krypto-mikolskie zboczenie.

No a wracajac: brakuje lepszych ofert dla rodzin z dziecmi, czy wiekszych grup osob. W dalszym ciagu kazdy kupuje osobny bilet, a to sie kompletnie nie oplaca w porownaniu z podrozami wlasnym blachomsrodem czy blablacarem.
No i kwestia dojazdu na koncowkach, gdzie lokalny transport czestokroc juz nie istnieje, a Polaków nie stac jeszcze za bardzo na samochod z wypozyczalni czy wydzwanianie po taryfę, gdzie koszt 15-20 km to tyle co bilet na TLK/IC przez cala Polske dla jednej osoby.
2016-01-20 13:15:14 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
Kreatorzy medialno-mrakietingowej rzeczywistości od "naszego, narodowego przewoźnika" nigdy nie używają słowa "dotacja",
bo przecie "na coraz większej liczbie tras oferta PKP Intercity jest bezkonkurencyjna" i mają "ponad 1,5 mld przychodów ze sprzedanych biletów".
Co ciekawe wydatki na inwestycje 4 x większe!
2016-01-20 13:23:57 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Chwała że wzrosła liczba pasażerów, lecz jak zwykle nie dopatrzyłem się o ile wzrosła praca przewozowa? Lakonicznie jest tylko zaznaczone ,ze jest zwiększyła się do poziomu przed rokiem 2011.
Jak do tej pory to do Szklarskiej Poręby Górnej pociągi KD i PR za przyzwoitą cenę mają porównywalny czas do IC.
A na zakończenie sukces to ma lotnisko w Kr Balice. Wzrost operacji lotniczych o 2%, a pasażerów o 11%:)
2016-01-20 13:24:32 Autor: rp1polska
---.252.199.29
@ PITZ filia

Otóż to! Polska kolej naprawdę zmienia się na lepsze i to pod każdym względem. Poza polepszeniem standardu pociągów najbardziej cieszy profesjonalna obsługa klienta. Jeszcze tylko dodać bilet przesiadkowy do e-IC i Europa pełną gębą! No i jeszcze czas przejazdu, chociaż to już niestety nie od nich zależy.
2016-01-20 14:20:33 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Proszę wytłumaczcie mi, czy rzeczywiście jest lepsza oferta jeśli chodzi o rozkład jazdy, czy tylko są lepsze pociągi?

Pociągi do Szczecinka z Górnego Śląska, jak były syfiate, tak nadal są... Jak jeździły tylko dwa i to rano, tak nadal zostało...
Spora część pociągów TLK z Krakowa na Wrocław omija Górny Śląsk (najbardziej zaludniony region Polski, bo jest szybciej...

Może i poprawiła się oferta na liniach magistralnych (z wyjątkiem E30), ale reszta to chyba leży i kwiczy...
2016-01-20 16:02:38 Autor: zygfryd
---.play-internet.pl
Totalna przechwałka ,bicie rekordu który kiedyś już był. a gdzie ocena do możliwości ?W wagonach PKP Intercity pewnie ze promocja po 29 złoty podniesie frekwencje i to jest to ?
2016-01-20 16:41:28 Autor: synowie mafii&córy koryntu
---.dynamic.chello.pl
Urocza laurka. Jednak skoro podczas konferencji Leonkiewicz analizując wynik przewozowy spółki za 2015 rok odwołuje się w pewnych kwestiach do danych historycznych (wyłącznie tych wygodnych), to my zróbmy to w sposób rzeczowy na łamach RK.

Wzrost przewozów w relacji do 2014 roku jest bezdyskusyjny. Czy można to jednak traktować w kategoriach sukcesu? Jeszcze w 2012 roku, czyli w ostatnim kiedy IC zarządzali kolejarze, a nie ''wybitni'' przedstawiciele sektora finansowego spółka przewiozła 35,2 milionów pasażerów. Po dwóch latach działań bankomatów i innych Celejewskich, w 2014 roku PKP IC przewiozło raptem 25,5 miliona pasażerów, czyli utracili blisko 10 milionów pasażerów w dwa lata! To był najgorszy wynik w historii spółki od momentu przejęcia połączeń międzywojewódzkich. Wynik przewozowy za 2015 rok jest więc jedynie powolną odbudową wyników osiąganych przez poprzedników. Do osiągniecia wyniku przewozowego sprzed przejęcia Grupy PKP przez ''bankomaty'' brakuje nadal 4 miliony pasażerów...

Leonkiewicz nie zająknął się niestety nawet na chwilę o kosztach tych ''sukcesów''. Podał jednak pewną informację, która daje do myślenia. Otóż według słów pana prezesa praca eksploatacyjna osiągnęła poziom blisko 46 mln pociągokilometrów, tj. poziomu sprzed 2011 roku. No to porównajmy. Praca eksploatacyjna w latach 2010 i 2015 była na poziomie 46 mln pockm. Przewozy pasażerów w 2010 roku 37,1 mln, w 2015 roku raptem 31,2 mil. Tylko ten jeden współczynnik pokazuje jak radykalnie wzrosły koszty realizacji oferty w stosunku do przychodów...Zarządy spółek rozlicza się Panie Leonkiewicz nie ze wzrostów przewozów, a ze wzrostu przychodów.

Leonkiewicz informuje o istotnych wzrostach przewozów np. z Warszawy do Trójmiasta o 192%. Czemu nie zderza tego parametru ze wzrostem oferowania ( czyli dostępnej dobowej puli miejsc, nie mylić z częstotliwością połączeń) która rok do roku wyniosła blisko 300%. Być może dlatego, że takie porównanie wskazałoby, że wskaźnik wypełnienia pociągów na ubogiej siatce w 2014 roku, był znacznie lepszy niż na tej rozbudowanej w 2015:) To nie sztuka zwiększać przewozy, zwiększając radykalnie koszty. O realnym sukcesie można mówić wtedy, gdy na tej samej siatce połączeń ( czyli tych samych kosztach), zwiększa się ilość pasażerów, czyli przychody. Poczekajmy więc na konferencję prasową informującą o wyniku finansowym spółki. W szczególności na porównanie kosztów na 1 pasażera w 2010 roku do 2015 roku, w oparach dotacji zwiększonej w tych latach z 200 do 500 milionów rocznie panie Prezesie...
2016-01-20 17:12:53 Autor: QQ
---.tktelekom.pl
To rozumie, bo prezesa nie bardzo:)
2016-01-20 17:33:40 Autor: Afi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ile wynik byłby niższy gdyby nadal jeżdziły interRegio Przewozów Regionalnych?
2016-01-20 17:38:44 Autor: ahhimm
---.tktelekom.pl
Ciekawe co by zrobili jak by im zmniejszyć dotację
2016-01-20 17:41:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
"(...) Zgodnie z oczekiwaniami pasażerów łatwiej będzie można kupić bilety przez internet. Już w styczniu pojawi się opcja zakupu biletów internetowych na przewóz dodatkowego bagażu, roweru oraz pupila. Wdrożenie kolejnych udogodnień – zakup biletów z przesiadką czy nowych połączeń międzynarodowych – zaplanowano w następnych miesiącach (...)".

I to jest informacja dnia, jeśli nie miesiąca!
Brawo PKP IC! No wreszcie...:D
Tyle lat, warto było czekać.

Tak 3mać Leo!
2016-01-20 17:55:02 Autor: synowie mafii&córy koryntu
---.dynamic.chello.pl
@mathewicforum
Wprowadzenie Wi-Fi w Pendolino też było planowane ''w kolejnych miesiącach''. Wprowadzenie DSS z prawdziwego zdarzenia zajmie 2-3 lata. To są te 3 lata zmarnowane przez Celejewsko podobnych, specjalnie do tego projektu zatrudnionych...Póki co dynamiczny system opiera się na mało dynamicznym ręcznym sterowaniu pulami, przez 8 osób specjalnie do tego zatrudnionych. Systemowe liczydła w erze lotów kosmicznych...
2016-01-20 18:27:50 Autor: zenek pasażer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
SKM w Warszawie - 25 milionów pasażerów
IC w całej Polsce - 31 milionów pasażerów

Bez komentarza.
2016-01-20 19:13:56 Autor: a_a
---.tktelekom.pl
To tak średnio jeden pasażer kupił bilet za 49 zł. Cudownie wszyscy smagają w promocji:)
2016-01-20 22:04:43 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
W jaki sposób będzie wyglądała integracja z social mediami?

Bo rozumiem, że chodzi o coś więcej, niż zwykłe wykorzystanie wi-fi do wejścia na swój facebook.
Będzie można polubić dany skład? Odwiedzić jego stronę jednym kliknięciem - napisać coś do pozostałych pasażerów tego pociągu?
2016-01-20 22:37:16 Autor: adamek.z.lasu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Leoś i tak będziesz musiał sie pożegnać na koniec miesiąca wiec daj sobie luz. Jasne ze fajnie byłoby karmić ośmiorniczkami dawnych kolegów na koszt ICka i brylować w mediach ale to niebezpieczne. Kamiński czuwa. Ziobro egzekwuje.
2016-01-20 23:30:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
W odpowiedzi na post synowie mafii&córy koryntu:
"@mathewicforum
Wprowadzenie Wi-Fi w Pendolino też było planowane ''w kolejnych miesiącach''. Wprowadzenie DSS z prawdziwego zdarzenia zajmie 2-3 lata. To są te 3 lata zmarnowane przez Celejewsko podobnych, specjalnie do tego projektu zatrudnionych...Póki co dynamiczny system opiera się na mało dynamicznym ręcznym sterowaniu pulami, przez 8 osób specjalnie do tego zatrudnionych. Systemowe liczydła w erze lotów kosmicznych..."
Wiem o tym, ale jestem dobrej myśli. Coraz bardziej podoba mi się ten prezes Leonkiewicz. Na prawdę miła niespodzianka z tym "Złotym Pociągiem" :D.
2016-01-21 00:01:06 Autor: A$ia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@synowiemafii cos tam cos tam

Wydaje ci sie ze pozjadales wszystkie rozumy a tymczasem nie masz bladego pojecia o tym jak dziala ta spolka od strony relacji przewiezionych pasazerow do kosztow itd. Bredzisz kolego, mylisz przychody z zyskami i zgrywasz wszechwiedzacego omnibusa. Akurat apropos przychodow to wzrosly o ponad cwierc milarda - jest to na poczatku tego artykulu, ale kto by tam czytal artykuly skoro sam wie wszystko najlepiej

Co do milionow pasazerow w poprzednich latach, ktorymi epatujesz to na konferencji byla mowa o tym jak w rzeczywistosci te miliony liczono. Jakbys byl to bys zobaczyl w jak duzym bledzie jestes
2016-01-21 00:18:22 Autor: OO_Q
---.tktelekom.pl
Od 1825, czyli od oficjalnej daty powstania kolei ilość przewiezionych pasażerów to suma sprzedanych biletów jednorazowych. Proste jak kij od cepa. Róże były sposoby przeliczania biletów miesięcznych obecnie okresowych, ale w IC ten segment usług był i jest nie znaczący a więc w niewielkim stopniu mógł wpłynąć na wynik:)
2016-01-21 01:01:55 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby był wspólny bilet z przewoźnikami regionalnymi to PIC by miał 60mln pasażerów spokojnie. Do tego jeszcze dać "wcześniej" do 1 klasy i biletów rodzinnych. Oddzielne bileciki i rosyjska ruletka przy przesiadkach odstrasza większość od korzystania z usług kolei.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5