NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity pokazało, jak będzie wyglądać wnętrze Flirtów

| PKP Intercity / Rynek Kolejowy 22.04.2015 293

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-22 13:32:30 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Oby tylko fotele nie okazały się rozstawionymi tak ciasno jak w łodzioklopie i wąskimi jak w p...dolino.
2015-04-22 13:52:24 Autor: *
---.static.icpnet.pl
I takim tramwajem jechać np. z Krakowa do Poznania (o Szczecinie nie wspomnę) czy z Gdyni do Katowic? Porażka jakaś! Aż strach się bać co zaprezentuje PESA.
2015-04-22 13:58:32 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Szczerze mówiąc, [Admin: zmoderowano] nie urwało.
2015-04-22 14:09:52 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Drogi adminie, nie wiedziałem, kropki też są niecenzuralne. Przepraszam.
2015-04-22 14:14:51 Autor: Zbyszek
---
[Admin: zmoderowano]
2015-04-22 14:16:51 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Wy Panowie to jak Smerf Maruda, jeszcze nie jechali, a już narzekają.
Trochę wiary i optymizmu Panowie. Słyszałem opinię, że jest wygodniej niż w Pendolino.
2015-04-22 14:41:57 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Mało miejsca na bagaż. Nie wiem dlaczego nie robi się półek nad siedzeniami a nie nad oknem. To kolejny minus, tym razem samobójczy dla wagonów bezprzedziałowych.
2015-04-22 14:42:17 Autor: losk
---.static.ip.netia.com.pl
widzę jeden spory plus - duże przedsionki.
2015-04-22 14:42:35 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Ciekawe zdjęcie - płyty peronowe na poziomie główki szyny.
2015-04-22 14:43:52 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Widać puste miejsce na dachu budynku po "O S O B O W A"
2015-04-22 14:44:19 Autor: pesa1978
---.oddk.pl
Tutaj wnętrze Darta

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=552245&page=690
2015-04-22 14:44:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
Byle to kursowało na pociągach w pełni zintegrowanych taryfowo i rozkładowo z pociągami regionalnymi. Żeby się wzajemnie uzupełniali tam gdzie nie ma osobowego co 20 minut.
2015-04-22 14:47:54 Autor: df
---.echostar.pl
Wreszcie zobaczymy na własnej skórze, jak powinna działać klimatyzacja, wentylacja i ogrzewanie we wspólczesnych pociągach. Do tej pory mieliśmy okazje jeździć krajowymi pojazdami, których to producenci niezbyt przykładali się do poprawnego zaprojektowania tychże układów.
2015-04-22 15:08:46 Autor: MN
---.jma-k.eu
A tak przy okazji kolejnej fali jęku pt. "ajaj tramwaj". Jaki _współczesny_ tabor w Europie zasługuje wg szanownych interlokutorów na zaszczytny brak porównywania z tramwajem? Jestem szczerze zaciekawiony.
2015-04-22 15:30:55 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Przedziały kontra bezprzedziały było poruszane wielokrotnie. Jedno rozwiązanie ma dane wady i zalety, a drugie co pierwsze źle zrobiło to robi dobrze, lecz inne rzeczy samo gorzej robi. Sumarycznie wady i zalety się wyrównują i nie da się stwierdzić, że jedno jest lepsze od drugiego. Nie mniej jednak układ bezprzedziałowy może być do zaakceptowania pod warunkiem, że kilka rzeczy zrobi się inaczej niż się robi obecnie. Po pierwsze układ 1+2 zarówno w 1 i 2 klasie, większa odległość między siedzeniami, porozdzielanie ściankami działowymi fragmentów części pasażerskiej i brak miejsc przy ścianie. Biorąc pod uwagę jakie obecne bezprzedziałówki są to wolę wagony przedziałowe, lecz gdyby wprowadzić opisane zmiany to by dla mnie było jedno z drugim na równi.
2015-04-22 16:00:26 Autor: Gdynianin
---.19.247.153
Przedziały nie we wszystkich aspektach są lepsze od bezprzedziałów, lecz pod wymienionymi powyżej względami tak i gdyby je wprowadzić do bezprzedziałów to można by dyskutować czy beaprzedziały w takiej formie nie byłyby najlepszą rzeczą jaka może być.
2015-04-22 16:47:56 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
@Black India Pale Ale
Dlatego w składzie powinny być i takie, i takie. Dla każdego coś miłego.

Ale nie, tak pomyśleć nie można, lepiej zniechęcić jakąś część potencjalnych klientów.
2015-04-22 17:09:32 Autor: Nfs1
---.centertel.pl
rt lepiej wyglądą wewnątrz i na zewnątrz oraz ma większą moc.
2015-04-22 17:42:31 Autor: mlodymechanik
---.elk.mm.pl
Co oni mają z tymi fotelami ??????
Dlaczego w nowych wagonach, EZT itp. robi się siedziska aż tyłek boli?
Dlaczego nie siedzenia rodem odpowiednio z 2 kl. takie jak są w 2 klasie starszych wagonów Cegielskiego i tak samo w 1 kl. Fotele "pluszowe" ?
Tak wiele to droższe? Nie da rady tego zrobić(no przecież w latach 70,80 i 90 potrafili) ? Czy jaki grom ?
2015-04-22 18:14:22 Autor: prq
---.derkom.net.pl
Na Lublin-Warszawa planuje się Darty. Czy to ma znaczyć, że wszystkie TLki Lublin-Bydgoszcz będą miały podzieloną relację?
2015-04-22 18:23:09 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.3.188.66
Czy tam naprawdę nie będzie możliwości pochlania oparć w drugiej klasie?
2015-04-22 19:39:04 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Pewnie nie będzie.
Z resztą np. w Austrii w RailJet też nie ma.
2015-04-22 20:15:58 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Nfs1:
"rt lepiej wyglądą wewnątrz i na zewnątrz oraz ma większą moc."
Dart? Moje gusta stylistyczne są podobne i z zewnątrz bardziej mnie się podoba Dart. Wnętrze Flirta się różni od wnętrza Darta, lecz mimo różnic stawiłbym na równi. Większa moc Darta to praktycznie istotna rzecz która pozwoli na osiągnięcie lepszej dynamiki.
2015-04-22 22:45:16 Autor: dred
---.adsl.inetia.pl
"Większa moc Darta to praktycznie istotna rzecz która pozwoli na osiągnięcie lepszej dynamiki."

Jest cięższy - więc i większą moc mieć musi.
żeby mieć dobrą dynamikę to trzeba mieć "mocne" zasilanie w sieci - a z tym jest wciąż nie najlepiej.
2015-04-22 23:52:37 Autor: Marrek
---.free.aero2.net.pl
Dart 3 200 kw
Flirt 3 000 kw

Przyspieszenie
Dart 0,6 m/s2
Flirt 0,6 m/s2

Gdzie widzisz lepszą dynamikę?
Dodam jeszcze, że Flirty -3 w Szwecji i Norwegii jeżdżą 200 km/h i mają 4500 kw mocy. Od naszego dla IC różnią się tym, że mają w środku składu dodatkowy wózek napędowy zamiast tocznego.
2015-04-23 00:15:52 Autor: cham
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@MN - tylko i wyłącznie przedziały. Tak żeby dosiadło się 5 skinów i albo cię napadli, albo wyrzucili z pociągu w trakcie jazdy.
2015-04-23 09:23:38 Autor: MN
---.jma-k.eu
Jak dotąd odpowiedzi utwierdzają mnie w przekonaniu, że sporo osób tu myśli, że generalnie współczesne pociągi (i to nie tylko w Polsce) to się do jeżdżenia generalnie nie nadają. q.e.d.
2015-04-23 09:32:56 Autor: Gdynianin
---.19.244.163
Obecnie przy asynchronach nie ma już tak bezpośredniej korelacji między przełożeniem, a przyspieszeniem i Vmax jak przy silnikach na prąd stały, można tu zacytować podany kiedyś w innym wątku przykład EN57AP mających przekładnię na Vmax 190 km/h, a mimo tego mających dobre przyspieszenie w zakresie 0-120 km/h. Niektóre rzeczy jednak z natury pozostaną wprost proporcjonalne. Jak Flirt ma 2MW, a Dart 3,2MW przy zbliżonej długości i masie to nie ma bata, Dart musi mieć lepsze przyspieszenie. 0,6m/s² pasowałoby w przypadku Flirta, lecz Dart musi mieć większą wartość przyspieszenia.
2015-04-23 09:53:54 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.205
Jest duża różnica w przyspieszeniu między EN57AKM, a ED72A, ta druga ma lepszy stosunek mocy do masy i jest to zauważalne.
Z definicji to samo musi być tu.
2015-04-23 09:58:32 Autor: Gdynianin
---.19.244.163
Ja mam do czynienia z EN71AC oznaczoną jako EN71-045 i mogę potwierdzić różnicę.
2015-04-23 10:31:09 Autor: BIPA
---.19.18.205
Przy interakcji przewoźnika z producentem w sprawie ustalania tego jaki Flirt ma być to popełniono błąd z układem napędu. Skoro w środku pojazdu są 2 zwykłe wózki zamiast 1 Jacobsa to zamiast być tocznymi mogły by być napędowymi co moc całkowitą by podbiło.
2015-04-23 10:57:12 Autor: Abraxas
---.box3.pl
Kolejny tramwaj dalekobiezny sie szykuje z ukladem siedzen jak w autobusie,juz widze jak ludzie beda jechac tym 700 km z Krakowa do Szczecina...IC samo sobie w stope strzela tymi EZT przez pol Polski
2015-04-23 11:00:33 Autor: BIPA
---.19.18.205
Co do mocy to porównanie można też wykonać z innej strony. 27We ma przyspieszenie 1,1m/s2, Dart ma taki sam napęd jak 27We. Różnica jest zaledwie tylko dwóch członów. Przyspieszenie będzie niższe, lecz nie spadnie aż do 0,6, będzie pomiędzy 1,1, a 0,6.
2015-04-23 11:28:17 Autor: Gdynianin
---.19.245.235
Jakkolwiek by nie spojrzeć pod względem parametrów wyższość Darta jest niewątpliwa
2015-04-23 17:24:16 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Tak czy siak poziom się podniesie dzięki zarówno Dartom i Flirtom. Wszyscy stwierdzą, że w porównaniu do starych Y-ków komfort podróży jest lepszy, jak coś jest zużyte to nie ma bata. Czy w układzie przedziałowym czy bezprzedziałowym, siedzenia są, można jechać. Jedyne czego nie będzie w nówkach definitywnie to otwieranych okien (nie liczę lufcików obecnych na wypadek awarii klimy), lecz przy klimie ten brak będzie jedynie doskwierał osobom lubiący mieć wystawiony aparat przez okno, lecz takich ludzi to marginalny odsetek który nie ma znaczenia dla PKP Intercity. Dobra klima dobrze ustawiona i zadbana jest dobrym wynalazkiem.
2015-04-23 23:11:09 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Flirty będą pięknie się prezentować na ekonomicznych i szybkich połączeniach z Łodzi do Krakowa i Poznania po magistralach CMK i E20.
2015-04-24 01:36:05 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dawniej w Gdyni trudno było spotkać cokolwiek osiągającego prędkość maksymalną większą niż 125 km/h. Teraz z masowym kursowaniem EP09, Pendolin, EU44 Gdynia odbiła, lecz mimo wszystko jest nadal miejsce na dalsze zwiększenie prestiżu poprzez kursowanie ED160. Szkoda, że ED161 nie będą się pojawiać.
2015-04-24 11:03:21 Autor: Gdynianin
---.19.246.84
Wraz z pojawieniem się szybszych pojazdów w relacjach do Gdyni to czas przejazdu mocno się skrócił w porównaniu do dawnych czasów. Kiedyś trójskład kibli wystarczył na Słoneznym, a teraz bez piętrusów jadących 160km/h nie ma bata
2015-04-24 12:50:18 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W Gdyni było sucho w kwestii pociągów pośpiesznych i ekspresowych (te drugie choć ciągnięte EU07 to jednak zawsze miały dobre wagony standardu Z), lecz z pociągi regionalnymi było bardzo kolorowo. Teraz właśnie jest na odwrót, pociągi PICu są świetne, lecz PR Gdynia dno, full EN57 i to jeszcze starych roczników, zamiast nich mogliby jakąś ED72 ściągnąć. Flirty mimo, że w wersji dalekobieżnej, a nie regionalnej oraz Impulsy SKMki powinny pokazać PRom jak bardzo w tyle są.
2015-05-14 14:58:42 Autor: Zozi
---.tychy.vectranet.pl
Kolejne pociągi bez przedziałów. Najwyższa pora kończyć z tą manią przedziałów z wszechobecnym sztynksem. Idziemy za wzorem szwajcarów.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5