NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski

| inf. pras 16.12.2020 5,9k

PKP Intercity: Ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski
fot. PKP IC
PKP Intercity: Ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski
PKP Intercity: Ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski
PKP Intercity: Ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski
Park taborowy PKP Intercity jest już bogatszy o 30 najnowocześniejszych w Polsce lokomotyw elektrycznych. Przewoźnik odebrał ostatnie pojazdy, które wyprodukowała firma Newag. Wartość zrealizowanego kontraktu to ponad 550 mln zł brutto. Ostatnia z lokomotyw została oklejona specjalną grafiką promującą akcję #KupujŚwiadomie Produkt Polski – podał przewoźnik. 
Jak przypomina PKP IC, nowe lokomotywy rozwijają prędkość do 160 km/h. Podstawowa część podpisanej w maju 2018 roku umowy zakładała dostawę 20 pojazdów przez firmę Newag z Nowego Sącza. Została ona rozszerzona we wrześniu 2019 roku o 10 dodatkowych lokomotyw w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 pojazdów wzrosła wówczas z 367,6 mln zł brutto do 551,4 mln zł brutto. Newag dostarczył wszystkie lokomotywy w tym roku, w ciągu zaledwie 11 miesięcy.

– Podejmując współpracę z firmą Newag, rodzimym przedsiębiorstwem, PKP zaopatrzyła się w nowoczesne lokomotywy i doinwestowała swojego dostawcę, polskiego producenta, który oferuje produkty najwyższej jakości. Pokazała ponadto, że jest wiarygodnym i rzetelnym partnerem dla licznych dostawców i poddostawców w Polsce, gwarantując im stabilność realizacji zamówień i rozwój. Dała również impuls prorozwojowy naszej gospodarce. To bardzo dobra wiadomość, że nasz narodowy przewoźnik nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor ale także zasila polską gospodarkę, utrzymuje miejsca pracy i wspiera najnowocześniejsze technologie rozwijane w Polsce – mówi Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych cytowany w komunikacie.

Umowa obejmuje również przeprowadzenie przez producenta szkoleń dla pracowników wskazanych przez PKP Intercity w zakresie obsługi pojazdów, świadczenia usług ich utrzymania na drugim, trzecim i czwartym poziomie oraz świadczenia usług gwarancyjnych na naprawę lokomotyw na czwartym poziomie utrzymania.

– Konsekwentnie realizowane inwestycje naszego narodowego przewoźnika kolejowego służą rozwojowi całej polskiej kolei, spółkom, ale przede wszystkim pasażerom, którzy oczekują usług na najwyższym poziomie, czyli kolei bezpiecznej, komfortowej i przewidywalnej. Kolejne zakupy nowoczesnego taboru przybliżają nas do tego celu – zapewnia Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

PKP Intercity wspiera akcję #KupujŚwiadomie Produkt Polski

Na torach wyróżniać się będzie ostatnia z odebranych przez PKP Intercity, trzydziesta lokomotywa. W ramach współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) pojazd został ozdobiony specjalną grafiką, która promuje akcję #KupujŚwiadomie Produkt Polski. Prowadzona przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z KOWR akcja zwraca uwagę na patriotyzm konsumencki, a szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku Produkt Polski – czytamy.
  
– Bardzo nas cieszy, że wśród Polaków rośnie świadomość jakości i walorów polskiej żywności. Patriotyzm gospodarczy i świadome wybory konsumenckie, które ułatwia znak Produkt Polski, mają ogromne znaczenie dla naszej gospodarki. Aktywne włączenie się polskich spółek, w tym PKP Intercity, w akcję #KupujŚwiadomie Produkt Polski bardzo pomaga w promowaniu patriotyzmu konsumenckiego – mówi Anna Gembicka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

List intencyjny dotyczący współpracy przy promocji Produkt Polski został podpisany w lipcu br. między KOWR a spółkami Skarbu Państwa nadzorowanymi przez Ministerstwo Aktywów Państwowych, w tym PKP Intercity. Współpraca zakłada wspólne działania mające na celu zwiększanie świadomości konsumentów w zakresie wybierania podczas zakupów produktów spożywczych wytworzonych w Polsce, przez polskich przedsiębiorców z polskich surowców i oznaczonych biało-czerwonym znakiem Produkt Polski. Oklejoną lokomotywę będzie można zobaczyć na torach do lipca przyszłego roku – czytamy w komunikacie.

– Każdego dnia miliony Polaków podejmuje decyzje zakupowe. Edukujemy społeczeństwo jak ważne są ich decyzje i w jaki sposób przekładają się na kondycję polskiego rolnictwa i całej gospodarki. Ogromnie istotne jest dla nas zaangażowanie spółek Skarbu Państwa, , w proces podnoszenia świadomości tego, czym jest znak Produkt Polski i dlaczego warto sięgać po artykuły oznaczone w ten sposób – mówi Małgorzata Gośniowska-Kola, p. o. Dyrektor Generalny KOWR.

– Zakup 30 lokomotyw Griffin to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń na rynku taboru kolejowego w Polsce w ostatnich latach. Na uznanie zasługuje również tempo ich produkcji. Mam nadzieję, że ten projekt taborowy zapoczątkuje trend zakupów długich serii pojazdów kolejowych, co w znaczący sposób ułatwi zarządzanie nimi i ich utrzymaniem. Tego rodzaju zakupy są również ważne w kontekście modernizacji i elektryfikacji polskiej sieci kolejowej – mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. i Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity.

– Bardzo cieszy mnie, że polscy producenci taboru są w stanie dostarczać na rynek nowoczesne lokomotywy elektryczne, nieustępujące jakością pojazdom budowanym za granicą. Jedna  z nowych lokomotyw została wykorzystana także w kampanii #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI, gdyż chcieliśmy przypomnieć, że patriotyzm konsumencki to postawa, dzięki której każdy z nas, dokonując codziennych wyborów, może mieć wpływ na to, w jakiej kondycji jest polska gospodarka – dodaje Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

– W PKP Intercity zdajemy sobie sprawę jak ważne jest stawianie na polskie przedsiębiorstwa. To właśnie w ten sposób budujemy potencjał gospodarczy Polski. Cieszymy się, że najnowsza lokomotywa w naszej flocie przyczyni się teraz do budowania świadomości Polaków na ten temat – zapewnia Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

– Wszystkich nas tutaj obecnych, zarówno przedstawicieli administracji jak i spółek skarbu państwa łączy patriotyzm gospodarczy, miłość do Ojczyny i oczywiście Łączy nas Produkt Polski. Kupując żywność z tym oznaczeniem w najlepszy sposób możemy wspierać naszą gospodarkę. Pamiętajmy o tym przy codziennych zakupach – mówi Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.

Bezpiecznie po całej Polsce

W nowym rozkładzie jazdy na sezon 2020/2021, który wszedł w życie 13 grudnia br., lokomotywy EU160 Griffin prowadzą pociągi:
• TLK Kiev Express relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Lublin – Warszawa;
• TLK Chełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
• IC Brda relacji Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa;
• IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa na odcinku Warszawa – Zbąszynek – Warszawa;
• IC Mewa relacji Warszawa – Świnoujście – Warszawa;
• IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
• IC Podlasiak relacji Suwałki – Świnoujście – Suwałki na odcinku Białystok – Świnoujście – Białystok;
• IC Noteć relacji Warszawa – Piła Gł. – Warszawa;
• TLK Kochanowski relacji Lublin – Bydgoszcz – Lublin;
• IC Lubuszanin relacji Chełm – Zielona Góra – Chełm na odcinku Chełm – Zbąszynek – Chełm;
• TLK Staszic relacji Lublin – Szczecin – Lublin na odcinku Lublin - Piła Gł. – Lublin;
• TLK Górski relacji Rzeszów – Szczecin – Rzeszów;
• IC Zamenhof relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa na odcinku Warszawa – Zbąszynek – Warszawa;
• IC Warta relacji Warszawa – Poznań – Warszawa;
• IC Słowiniec relacji Warszawa – Gdynia – Warszawa;
• IC Śnieżka relacji Warszawa – Szklarska Poręba Górna – Warszawa;
• IC Ślązak relacji Poznań – Przemyśl – Poznań;
• TLK Malinowski relacji Warszawa – Przemyśl – Warszawa na odcinku Kraków – Przemyśl – Kraków;
• EIC Tatry relacji Warszawa – Zakopane – Warszawa;
• EIC Ślęża relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa;
• EIC Chrobry relacji Warszawa – Poznań/ Szczecin – Warszawa;
• EIC Morskie Oko kursujący na zarządzenie relacji Warszawa – Zakopane – Warszawa.

Nowe lokomotywy kursują po torach w całej Polsce. Obsługują pociągi na wielu popularnych trasach, przyczyniając się do udoskonalenia naszej oferty i w perspektywie dalszego wzrostu zadowolenia pasażerów z bezpiecznych i sprawnych podróży naszymi pociągami – przekonuje Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Lokomotywy elektryczne Griffin są wyposażone w system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację – podsumowuje przewoźnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45791)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5