Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Newag zakończył realizację zamówienia podstawowego na 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin dla PKP Intercity.

Pierwsze lokomotywy elektryczne Griffin przewoźnik odebrał – z lekkim opóźnieniem – w marcu. Dziś odebrano lokomotywy numer 19 i 20 co oznacza, że zrealizowana została podstawowa część podpisanej w maju 2018 roku umowy. Uroczyste przekazanie lokomotyw odbyło się dziś w Warszawie. Minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak podkreślała, że lokomotywy bardzo przydadzą się w okresie wakacyjnym, bo w warunkach pandemii na urlopy będziemy najczęściej spędzać w kraju.

– Newag opiera swoje konstrukcje o polską myśl inżynierską. To nie tylko kompetencje zagranicznych firm – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślając, że lokomotywy Griffin „mają bardzo dobrą ocenę”. – Patriotyzm gospodarczy to nie jest puste słowo, to są realne projekty. Staramy się żeby jak największa część środków unijnych zostawała w Polsce – dodał Janusz Kowalski, wiceminister aktywów państwowych.

Kolejnych 10 Griffinów jeszcze w tym roku

Umowa we wrześniu ubiegłego roku została rozszerzona o 10 dodatkowych pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wzrosła wówczas z 367,6 mln zł do 551,4 mln zł. Zgodnie z umową pozostałych 10 Griffinów trafi do PKP Intercity jeszcze w tym roku.

– Jesienią ubiegłego roku na targach Trako pokazaliśmy Griffina numer jeden. Teraz, po niespełna 25 miesiącach od podpisania kontraktu, zrealizowaliśmy całe zamówienie podstawowe na 20 lokomotyw – podkreślił prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Na trasy wakacyjne - i nie tylko

Lokomotywy elektryczne Griffin osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Wyposażone są m. in. w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego oraz system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym.

Griffiny będą od początku lipca poprowadzić następujące pociągi:
· TLK Kiev Express relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk – Warszawa;
· IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa;
· IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
· IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
· TLK Staszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;
· IC Noteć relacji Warszawa – Piła – Warszawa;
· IC Czartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;
· TLK Zamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;
· TLK Chełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
· TLK Kochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;
· TLK Mierzeja relacji Lublin – Kołobrzeg – Lublin na odcinku Kołobrzeg – Bydgoszcz – Kołobrzeg (sezonowy);
· TLK Wetlina na odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);
· TLK Latarnik na odcinku Poznań – Białystok – Poznań (sezonowy);
· TLK Warta relacji Warszawa – Poznań – Warszawa.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij