Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity nie ma czynnych rowerowych „stodół”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity nie ma czynnych rowerowych „stodół”
Fot. M. SzymajdaWagon rowerowy 609A
W przededniu sezonu rowerowego PKP Intercity nie ma ani jednego wagonu, który mógłbym zabrać na pokład większą liczbę rowerzystów.

W ostatnim sezonie letnim PKP Intercity miało jeszcze dwa wagony typu 609A w służbie. To specyficzne pojazdy, w których większość przestrzeni przeznaczona jest do przewozu jednośladów, a pozostałe przedziały służą do przewozy ich właścicieli. Po raz ostatni można było je zobaczyć w pociągu TLK Hańcza z Krakowa przez Warszawę i Białystok do Suwałk. Chociaż wcześniej docierały także w relacjach pociągów do Wrocławia i do i do wielu innych miast.

– 14 wagonów typu 609A obecnie nie kursuje. Nie rezygnujemy jednak z ich przywrócenia do ruchu, dlatego analizujemy możliwe warianty wykonania napraw P5, o czym będziemy informować na bieżąco – napisało biuro prasowe PKP Intercity.

W lutym dowiedzieliśmy się, że po nieudanych próbach znalezienia wykonawcy modernizacji tych wagonów, PKP Intercity może przekazać prace nad nimi w ręce własnego wykonawcy – Remtraku. Nie należy się jednak spodziewać, że wejdą do służby szybciej niż za rok. Do tego czasu brak rowerowych „stodół” PKP Intercity będzie łatać, włączając do pociągów, gdzie zapotrzebowanie na przewóz jednośladów jest większe, wagony Combo. W jednym w jednym takim wagonie można jednak przewieść maksymalnie 8 rowerów, natomiast w 609A, nawet 40 rowerów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

„Hańcza” pojedzie do Giżycka także we wrześniu

Pasażer

Wagony rowerowe 609A będą modernizowane. Jeżdżą tylko dwa

Tabor i technika

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

„Hańcza” pojedzie do Giżycka także we wrześniu

Pasażer

Wagony rowerowe 609A będą modernizowane. Jeżdżą tylko dwa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij