Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem
Fot. PKP Intercity (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity przez ostatnie tygodnie poszukiwało lokomotyw i maszynistów do ich prowadzenia. Teraz wiemy już, że przetarg został unieważniony.

Postępowanie pod nazwą "Wykonywanie pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej lokomotywami wykonawcy na rzecz PKP Intercity" ogłoszone zostało pod koniec maja tego roku. Państwowy przewoźnik dalekobieżny chciał wynająć pojazdy aż do końca 2024 roku.

Wspomniany przetarg składał się z czterech elementów:
  • najmu 8 lokomotyw elektrycznych z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 125 km/h,
  • najmu 4 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h,
  • obsługi trakcyjnej lokomotywami elektrycznymi z drużyną trakcyjną na terenie całego kraju,
  • obsługi trakcyjnej lokomotywami PKP Intercity.

Okazało się, że wyznaczonym terminie, który przypadał na 14 czerwca, nie złożono żadnej oferty. W związku z tym przewoźnik nie miał innego wyjścia, jak unieważnienie całego postępowania.

Przypomnijmy. Do końca bieżącego roku potrwają dostawy lokomotyw Griffin i Griffin 200. Po zakończeniu tego procesu sytuacja taborowa PKP Intercity w tym zakresie powinna być już lepsza. Wówczas wynajem jednosystemowych lokomotyw zostanie ograniczony, natomiast elektrowozy wielosystemowe przewoźnik chciałby wynajmować dalej.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5