Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
01-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie
Fot. M. SzymajdaEP09 w Pesie Mińsk Mazowiecki
PKP Intercity zapewnia, że w sezonie letnim nie zabraknie jej lokomotyw do prowadzenia rekordowej liczby pociągów. Ale spółka nie ukrywa, że sytuacja z dostępnością elektrowozów jest skomplikowana.

– Na sezon letni lokomotyw nam nie zabraknie. Wiedzieliśmy, że będzie problem z wykonaniem napraw EP09 (mogących prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h – dop. red.), ponieważ nie było do tego chętnych, dlatego zleciliśmy wykonanie napraw P4 Pesie Mińsk Mazowiecki i Remtrakowi. Te naprawy postępują, jesteśmy z nich zadowoleni – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za tabor. Na razie Pesa z Mińska wykonała naprawy P4 trzech elektrowozów EP09. Trzecia z lokomotyw stała obok ostatniego zmodernizowanego ED74 podczas uroczystości zorganizowanej 31 maja.

– Przez długie lata nie zajmowaliśmy się remontami lokomotyw. Postanowiliśmy wziąć udział w przetargu zorganizowanym przez PKP Intercity, bo wiedzieliśmy, że przewoźnik będzie mieć problem ze znalezieniem wykonawcy. Pierwsze dwie EP09 po naprawie P4 jeżdżą w PKP Intercity bez problemu, trzecia sztuka, która stoi obok nas, jest po odbiorach. Przyspieszamy z tym projektem, aby z końcem czerwca przekazać spółce kolejne pojazdy do realizacji rozkładu jazdy – powiedział Jacek Bilski, prezes Pesy Mińsk Mazowiecki. Dodał, że projekt napotkał problemy, ponieważ niemal każda EP09, którą otrzymał miński zakład do napraw, różni się od siebie. – Po naszych naprawach będą już w jednym standardzie – dodał.

Jarosław Oniszczuk z PKP Intercity, dodał, że czeskie Vectrony na połączeniach do Bohumina pojawią się, ponieważ spółka chce mieć w swoim taborze jak najwięcej lokomotyw szybkich, z ETCS. Leasingu długoterminowego podobnych pojazdów spółka nie planuje, ale do realizacji połączeń Gdynia – Berlin i Warszawa – Berlin będzie korzystać z kilku wielosystemowych pojazdów, z których korzysta także obecnie. Nie wykluczone, że do obsługi większej liczby pociągów międzynarodowych w taborze PKP Intercity pojawi się Vectron z PKP Cargo.

Kolejna para BWE w relacji Warszawa - Berlin - Warszawa, która zostanie uruchomiona 11 czerwca, będzie prowadzona przez lokomotywę, którą zorganizuje niemiecki partner projektu - Deutsche Bahn.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wagony PKP Intercity na Trako 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

Wagony PKP Intercity na Trako 2023 [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 września 2023

Tanie bilety w PKP Intercity od 1 października

Pasażer

Tanie bilety w PKP Intercity od 1 października

Michał Szymajda 21 września 2023

PKP Intercity: 85% energii, z której korzystamy, będzie zielona

Tabor i technika

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Tabor i technika

Krynica wreszcie z komunikacją zastępczą PKP IC

Pasażer

Krynica wreszcie z komunikacją zastępczą PKP IC

Jakub Madrjas 12 września 2023

40 nowoczesnych wagonów PKP Intercity od czterech lat czeka na remont

Tabor i technika

Zobacz również:

Wagony PKP Intercity na Trako 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

Wagony PKP Intercity na Trako 2023 [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 września 2023

Tanie bilety w PKP Intercity od 1 października

Pasażer

Tanie bilety w PKP Intercity od 1 października

Michał Szymajda 21 września 2023

PKP Intercity: 85% energii, z której korzystamy, będzie zielona

Tabor i technika

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Tabor i technika

Krynica wreszcie z komunikacją zastępczą PKP IC

Pasażer

Krynica wreszcie z komunikacją zastępczą PKP IC

Jakub Madrjas 12 września 2023

40 nowoczesnych wagonów PKP Intercity od czterech lat czeka na remont

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5