Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity i ZNTKiM z umową na naprawy P4 „Siódemek”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity i ZNTKiM z umową na naprawy P4 „Siódemek”
fot. Adam Okuń
30 lokomotyw EU07 (z opcją na dodatkowych 10) naprawią dla PKP Intercity Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku. Za drugim podejściem przewoźnikowi udało się rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę. Zgodnie z nią wszystkie naprawy mają zakończyć się nie później niż 8 stycznia 2028 r.

Łączna wartość umów wynosi 55 414 460 zł. Zadanie podzielono na dwie części, które obejmują naprawę takiej samej liczby lokomotyw (po 15 sztuk każda). PKP Intercity zastrzegły sobie prawo do zlecenia napraw 10 dodatkowych pojazdów (po 5 do każdej części zamówienia). Spółka może też zmniejszyć zamówienie o maksymalnie trzy egzemplarze.

Próby wyboru wykonawcy napraw starszych lokomotyw trwały od początku roku. Pierwszy przetarg zakończył się niepowodzeniem: jedna z dwóch ofert została odrzucona, druga zaś okazała się (nieznacznie) przekraczać kosztorys. Przewoźnik szybko rozpisał ponowne postępowanie. W porównaniu z nieudanym postępowaniem ograniczono prawo opcji, które początkowo wynosiło 20 dodatkowych lokomotyw.

Za drugim podejściem zamawiający zdecydował się na procedurę przyspieszoną. Jak tłumaczył, zachowanie ciągłości napraw P4 serii EU/EP07 jest konieczne dla zabezpieczenia potrzeb przewozowych.

Również tym razem zgłosili się ci sami dwaj oferenci: PKP Cargotabor w restrukturyzacji oraz ZNTKiM Gdańsk. Ta pierwsza spółka wyceniła swoje usługi na kwotę zgodną co do grosza z kosztorysem zamawiającego, ujawnionym tuż przed otwarciem ofert. ZNTKiM zaproponowały jednak nieco niższą kwotę – i to one zostały zwycięzcą przetargu.

Oferty zostały ocenione na podstawie ceny jednostkowej stałego zakresu naprawy (70%), ceny prac wykraczających poza ten zakres (20%), okresu gwarancji i rękojmi (5%) oraz terminu wykonania pojedynczej naprawy (5%). Wszystkie naprawy – również te dodatkowe, o ile zostaną zamówione przez PKP Intercity – muszą być wykonane w ciągu 2,5 roku od podpisania umowy (8 lipca br.).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Tabor i technika

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Roman Czubiński 10 lipca 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Tabor i technika

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Roman Czubiński 10 lipca 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5