Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
19-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na przebudowę kolejnego odcinka linii8 (Miąsowa – Sitkówka Nowiny). Efektem inwestycji będzie podniesienie prędkości pociągów do 140 km/h, zwiększenie przepustowości stacji oraz poprawa bezpieczeństwa dzięki modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych oraz instalacji cyfrowego systemu sterowania ruchem.

Linia kolejowa 8 (Warszawa Zachodnia – Kraków Główny), łącząca województwo świętokrzyskie na osi północ-południe, przechodzi gruntowną modernizację. PKP PLK ogłosiły kolejny przetarg na prace budowlane przy tym szlaku. Zadanie obejmie odcinek torów o długości przeszło 18 km.

Wymienionych będzie 44 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dwa mosty (nad Nidą i Czarną Nidą) będą wyremontowane, a 14 innych obiektów inżynieryjnych zostanie wybudowanych od podstaw. 6 przejazdów kolejowo-drogowych zostanie doposażonych w urządzenia zwiększające bezpieczeństwo.

Na stacji Wolica przejście dla pieszych w poziomie szyn zastąpi kładka. Podróżni skorzystają z przebudowanych peronów w Sobkowie i Wolicy. Radkowice z przystanku zmienią się w stację, co poprawi przepustowość i zwiększy możliwości prowadzenia ruchu pociągów w miejscu, gdzie linia 8 łączy się z linią 73 (Kielce Główne – Busko-Zdrój). Dodatkowo na stacjach powstaną nowe tory, które ułatwią transport towarów.

– W ciągu najbliższych lat unowocześnimy transport kolejowy w województwie świętokrzyskim. Modernizacja linii kolejowej 8 ułatwi rozwój kolei regionalnej i zwiększy możliwości w transporcie towarów – mówi dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA Mateusz Wanat.

Zmodernizowana linia kolejowa będzie dostosowana do obsługi cięższych pociągów, które rozwiną większą prędkość niż dotychczas: do 140 km/h dla składów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Perony na stacjach zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zwycięzca przetargu po przygotowaniu dokumentacji technicznej przystąpi do działań w terenie. Prace budowlane zaplanowano na ok. 24 miesięcy.

Inwestycja na odcinku Miąsowa – Sitkówka Nowiny to kolejny etap modernizacji najważniejszej linii kolejowej w województwie świętokrzyskim (zadanie „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko – Kamienna – Kielce – Kozłów”). Zaawansowana jest już przebudowa stacji w Kozłowie. W październiku ogłoszono przetarg na modernizację torów między Sędziszowem a Miąsową, a w maju podpisano umowę na odcinek Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Dla środkowego fragmentu tej inwestycji, obejmującego stację Kielce Główne, trwa przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu. Współpracę w kwestii dokumentacji projektowej zadeklarowały władze stolicy województwa. PLK SA podpisały w tej sprawie list intencyjny.

Długoterminowe finansowanie tej inwestycji zostało zapewnione przez Europejski Bank Inwestycyjny, dzięki kredytowi w wysokości do 450 mln euro. Fragment pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem będzie współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Infrastruktura

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Roman Czubiński 16 listopada 2025

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

Zobacz również:

PLK ogłaszają duży przetarg na modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK ogłaszają duży przetarg na modernizację linii 8

PKP PLK 09 października 2025

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Infrastruktura

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Roman Czubiński 16 listopada 2025

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

Zobacz również:

PLK ogłaszają duży przetarg na modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK ogłaszają duży przetarg na modernizację linii 8

PKP PLK 09 października 2025

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij