Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
16-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36
fot. Roman CzubińskiStacja Ostrołęka
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na prace związane z rozszerzaniem obszaru sieci sterowanego z LCS Ostrołęka. Ma on objąć stacje na linii 29, na razie na odcinku do Wyszkowa, oraz odcinek do Śniadowa na linii 36. Inwestycji mają towarzyszyć prace torowe, sieciowe i przy peronach.

Prace mają być wykonane na dwóch liniach kolejowych: 29 (Tłuszcz – Ostrołęka, km -0,999 – 75,047) i 36 (Ostrołęka – Łapy, km 0,811 – 25,520, czyli odcinek Ostrołęka – Śniadowo). Chodzi o ciąg zapewniający dojazd do modernizowanej właśnie linii 49 (Śniadowo – Łomża) od strony Warszawy. Uruchamianie pociągów na tej trasie zapowiedziały już PKP Intercity.

Na wskazanych odcinkach wykonawca będzie musiał zaprojektować i wykonać zabudowę lub przebudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na łącznie 38 przejazdach (36 na linii 29 i 2 na linii 36). Pięć takich skrzyżowań (wszystkie na linii 29) ma zostać zlikwidowanych.

Ponieważ obie linie są jednotorowe, realizacja prac będzie wymagała wprowadzenia zamknięć. Ich termin wyznaczono na linii Tłuszcz – Ostrołęka od 1 maja do 3 listopada przyszłego roku. Na odcinku Ostrołęka – Śniadowo mogą one potrwać od 1 marca do 30 kwietnia 2026 r.

W 10 punktach na linii 36 (stacje: Wyszków, Dalekie, Ostrołęka – zakres dodatkowy, Przetycz, Pasieki i Gierwaty oraz przystanki: Lucynów, Rybienko, Zygmuntowo Maz., Prabuty Góry i Leszczydół) oraz w jednym na linii 36 (p. o. Kurpie) mają powstać nowe perony o długości 200 m i wysokości nad główką szyny 76 cm. Peron pierwszy (przydworcowy) w Wyszkowie ma zostać rozebrany, a na jego miejscu przewidziano budowę chodnika. Zadaniem wybranej firmy będzie też przebudowa toru nr 2 na stacji Dalekie (linia 29). Jej peron wyspowy ma zostać poszerzony, by odpowiadał obowiązującym normom. Nad torami nr 2 i 3 na stacji Dalekie ma zostać wybudowana nowa sieć trakcyjna. W innych miejscach przewidziano wymianę i przebudowę słupów i konstrukcji wsporczych.

Równie ważny będzie zakres związany ze sterowaniem ruchem. Stacje na odcinku Ostrołęka – Wyszków (bez tej ostatniej) będą sterowane zdalnie z Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce. Dla potrzeb jego rozbudowy zostanie adaptowane pomieszczenie dla dyżurnego ruchu. Po oddaniu do użytku LCS zbędne budynki nastawni Dalekie, Przetycz i Pasieki zostaną rozebrane. Na całym wspomnianym odcinku zostanie te zabudowana komputerowo-cyfrowa blokada liniowa z licznikową kontrolą niezajętości szlaku. W Ostrołęce i Wyszkowie tarcze ostrzegawcze przed semaforami mają zostać przeniesione w związku z podniesieniem prędkości maksymalnej pociągów. Całe przedsięwzięcie będzie częścią projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”, ujętego w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku (z perspektywą do 2032 r.).

Część prac będzie możliwa do zlecenia podwykonawcom. Zwycięzca przetargu będzie jednak musiał osobiście wykonać zadania kluczowe. Zaliczono do nich zabudowę urządzeń komputerowych na stacjach: Dalekie, Przetycz, Pasieki i Gierwaty (wszystkie na linii 29) oraz urządzeń SSP na przejazdach kolejowych (z wyjątkiem przejazdu w km 24,239 linii 36).

Termin składania ofert upływa o godzinie 10 8 grudnia. Jedynym kryterium oceny propozycji będzie cena. PLK zastrzegają, że przetarg może zostać unieważniony, „jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Pasażer

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Włodzimierz Winek 07 stycznia 2025

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Infrastruktura

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Roman Czubiński 14 października 2020

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Pasażer

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Włodzimierz Winek 07 stycznia 2025

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Infrastruktura

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Roman Czubiński 14 października 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij