Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC sprzedaje ED74. Jest oficjalne ogłoszenie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC sprzedaje ED74. Jest oficjalne ogłoszenie
Fot. Kacper Pawluk, SM42.pl
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami "Rynku Kolejowego", PKP Intercity oficjalnie ogłosiło zamiar sprzedaży ezt ED74. Przewoźnik zbędzie wszystkie 14 jednostek a więc nie tylko te, które stoją odstawione w Krakowie.

Przewoźnik opublikował dziś ogłoszenie o „zamiarze zbycia składników majątku trwałego spółki PKP Intercity S.A. w postaci 14 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74”. Jak czytamy, preferowaną przez zbywającego formą zbycia pojazdów jest ich sprzedaż, ewentualnie dzierżawa z obowiązkowym wykupem. PKP IC nie przyjmie jednak oferty na część pojazdów – można nabyć wszystkie pojazdy lub żaden.

Jak informuje PKP Intercity, sześć z popularnych Edyt przewoźnik ma na własność, a osiem – ciągle leasinguje. Nie podano oficjalnie wysokości cen wywoławczych pojazdów. Żeby uczestniczyć w postępowaniu, trzeba złożyć 100 tys. złotych wadium.

Tylko siedem z czternastu przejętych od Przewozów Regionalnych jednostek ED74 (zwanych Edytami) jest wykorzystywanych w ruchu przez PKP Intercity. Przetarg na naprawę pozostałych przeprowadzono w 2014 roku, ale za pierwszym razem oferta Pesy była za wysoka, a za drugim – PKP IC odwołało zamówienie. Od dwóch lat stanowią obiekt zainteresowania grafficiarzy na torach odstawczych w Krakowie Bieżanowie, a co kilka miesięcy – ogólnopolskich mediów (ostatnio ich sprawę poruszono np. w magazynie śledczym Anity Gargas). Z burzliwą historią pojazdów można zapoznać się tutaj.

Sprzedaż wyprodukowanych przez Pesę prawie dekadę temu składów zapowiedział w kwietniu wiceminister Piotr Stomma. Chęć zakupu potwierdziły najpierw Koleje Małopolskie, a następnie kilku innych przewoźników, w tym pierwotny właściciel – Przewozy Regionalne. Listę potencjalnych kupców można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij