PKP Intercity szuka dostawcy 10 nowych pojazdów wielozadaniowych. Dzięki połowie z nich podróż pociągiem ma przestać kojarzyć się z brudną toaletą. Pozostałe muszą podołać trudom pracy zarówno na ulicy, jak i na bocznicy.
Przedmiotem rozpisanego przetargu jest dostawa fabrycznie nowych pojazdów służących wsparciu procesu serwisowania i przygotowania do jazdy zmodernizowanych wagonów dla linii Przemyśl – Szczecin. PKP IC planuje kupić 5 pojazdów drogowo-szynowych do prac manewrowych. Konstrukcja pojazdów ma umożliwiać eksploatację zarówno na drogach publicznych, jak i na torach. Na realizację zamówienia dostawca ma rok od podpisania umowy.
Drugie zadanie stawiane w przetargu to dostawa pięciu pojazdów z napędem elektrycznym. Przeznaczone będą do opróżniania i płukania zbiorników wagonowych toalet. Dodatkowo konstrukcja musi umożliwiać zarówno poruszanie się po międzytorzu, ale także i po bardziej typowych nawierzchniach: bocznicach i drogach publicznych. Te pojazdy muszą być dostarczone 7 miesięcy po udzieleniu zamówienia.
– Zakup pojazdów stanowi integralną część projektu odnowy parku taborowego przewoźnika dla trasy Przemyśl – Szczecin. W ramach inwestycji przewoźnik modernizuje 218 wagonów, dzięki czemu do końca 2015 roku wszystkie pociągi kursujące na trasie będą zestawiane wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów. – informuje Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP Intercity.
Nowe pojazdy specjalne trafią do stacji postojowych w Krakowie, Poznaniu, Przemyślu, Szczecinie i Wrocławiu. Postępowanie jest prowadzone w ramach procedury otwartej. Jedyne kryterium wyboru to cena. Czas na składanie ofert mija 19. września.
Część pieniędzy na pojazdy wielozadaniowe i modernizację wagonów ma pochodzić z Unii Europejskiej.