NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo zamawia 31 nowych lokomotyw sześcioosiowych!

| Jakub Madrjas 06.05.2019 601

PKP Cargo zamawia 31 nowych lokomotyw sześcioosiowych!
Fot. PKP Cargo
PKP Cargo ogłosiło duży przetarg na lokomotywy sześcioosiowe. Zamówienie ma objąć aż 31 elektrowozów. Faworytem postępowania wydaje się Newag z lokomotywą Dragon 2.
PKP Cargo poinformowało o wszczęciu postępowania, którego przedmiotem są dostawy fabrycznie nowych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych zgodnych z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Postępowanie będzie wieloetapowe. W I etapie w trybie przetargu PKP Cargo chce wybrać dwóch wykonawców, którzy przejdą do etapu negocjacji. W drugim etapie będzie można poprawić parametry oferty – czyli obniżyć cenę, bo jest ona jedynym kryterium wyboru dostawcy. Termin składania ofert upływa 23 maja. 

Newag faworytem

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 31 fabrycznie nowych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych do prowadzenia ciężkich składów towarowych o prędkości maksymalnej 120 km/h. Podzielono je na dwie części. Pierwszą jest dostawa siedmiu elektrowozów do prowadzenia pociągów na terytorium Polski wyposażonych w moduł dojazdowy, a drugim – 24 lokomotyw dwusystemowych (z systemami 3kv DC użytkowanym w Polsce i 25 kV AC używanym m.in. w Czechach), posiadających dopuszczenie w Polsce, Czechach i na Słowacji. 

Zamówienia w takiej skali nie było od 2012 roku, kiedy polski oddział DB Cargo (wówczas DB Schenker) zamówił 23 lokomotywy Vectron. Tym razem chodzi jednak o lokomotywy sześcioosiowe – takie jak Dragon z Newagu. PKP Cargo kupiło już zresztą trzy takie maszyny. Jak udało nam się potwierdzić, Newag jest bardzo zainteresowany udziałem w postępowaniu. Jest też zdecydowanym faworytem, bo jako jedyny produkuje sześcioosiowe elektrowozy zgodne z TSI.

Najpierw na polskie tory, a potem do Czech i Słowacji


Według dokumentacji siedem lokomotyw do obsługi przewozów w Polsce ma zostać dostarczonych bardzo szybko, bo w ostatnich trzech miesiącach tego roku. Będą stacjonować we Wrocławiu. Cała druga, "międzynarodowa" część zamówienia ma być dostarczana do Czechowic-Dziedzic od lipca 2021 do czerwca 2022 roku w tempie dwóch elektrowozów miesięcznie. 

Lokomotywy mają być objęte trzyletnią gwarancją, a producent ma dostarczyć pakiet antyawaryjny. PKP Cargo chce, żeby pojazdy były wyposażone m.in. w systemy monitoringu szlaku, pomiaru zużycia paliwa online (w części I zamówienia) i pozycjonowania GPS. 

Inwestycje w PKP Cargo

Niedawno rada nadzorcza PKP Cargo wyraziła zgodę na zaciągnięcie kredytów inwestycyjnych przez spółkę w wysokości pół miliarda złotych. Przewoźnik będzie przywracał do eksploatacji odstawione lokomotywy, zmodernizuje lokomotywy SM42 do 6D i kupi kolejne platformy. PKP Cargo chce też uruchomić produkcję wagonów wspólnie z ARP
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43071)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43071)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5