NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Kredyty dla PKP Cargo przede wszystkim na refinansowanie [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 18.04.2019 23

Kredyty dla PKP Cargo przede wszystkim na refinansowanie [aktualizacja]
fot. Antoni Dymarski, sm42.pl
Rada nadzorcza PKP Cargo wyraziła zgodę na zaciągnięcie kredytów inwestycyjnych przez spółkę w wysokości pół miliarda złotych. 
Zgoda została wydana przez radę nadzorczą PKP Cargo 15 kwietnia. Umożliwia to zawarcie dwóch umów kredytowych z PKO SA oraz dwóch z BGK. Na ich na podstawie każdy z banków udostępni spółce kredyty inwestycyjne do łącznej maksymalnej wysokości 250 mln zł, przeznaczone na finansowanie lub refinansowanie inwestycji - konkretnie planu inwestycyjnego lub akwizycji.

Kredyty będą dostępne od daty zawarcia Umów do końca tego roku spłata kredytów powinna nastąpić najpóźniej do dnia 20 grudnia 2024 roku – informuje PKP Cargo. Umowy przewidują możliwość wcześniejszej spłaty kredytów bez konieczności uiszczenia przez dodatkowych opłat. Kredyty nie są zabezpieczone na aktywach spółki.

Jeszcze nie wiemy, na jakie cele zostaną przeznaczone kredyty. Spółka PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu modernizacji i rozbudowy terminala intermodalnego. Projekt realizuje dzięki dofinansowaniu unijnemu, ale potrzebny jest też wkład własny. Sama spółka PKP Cargo również realizuje inwestycje unijne – zamówiło nowe wagony-platformy do przewozów intermodalnych i chce kupić kolejne. Spółka dokupiła też w tym roku pięć lokomotyw Vectron.

Jeśli chodzi o akwizycje, to ostatnim przejęciem zrealizowanym przez Grupę PKP Cargo był zakup 80 proc. udziałów w słoweńskiej spółce Primol-Rail przez spółkę AWT. Transakcja nie była jednak na tyle duża, by poinformować o niej w komunikacie giełdowym.

Aktualizacja: Kredyty na refinansowanie i już zapowiedziane inwestycje

Na prośbę "Rynku Kolejowego" stanowisko ws. wykorzystania kredytów przedstawiło PKP Cargo. – Umowy kredytowe podpisane z bankami: Pekao S.A. i Bankiem Gospodarstwa Krajowego mają postać standardowych otwartych linii kredytowych, co oznacza, że kredytobiorca może, ale nie musi korzystać z tych funduszy, w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa – poinformował rzecznik spółki Krzysztof Losz.

– Nowe kredyty mogą posłużyć PKP Cargo przede wszystkim do refinansowania dotychczasowego zadłużenia i finansowania już zapowiedzianych inwestycji dotyczących zakupu, modernizacji i napraw taboru kolejowego lub na akwizycje. Polityka ekonomiczna PKP Cargo zmierza do tego, aby pozyskiwać jak najtańsze zewnętrzne źródła finansowania działalności spółki, co jest elementem szerszego procesu optymalizacji kosztów – stwierdził rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43044)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43044)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5