PKP Cargo Connect z grupy PKP Cargo uruchomiło zapowiedziane pociągi operatorskie. Na razie na dwóch trasach, ale stopniowo sieć pociągów operatorskich będzie rozszerzana – informuje przewoźnik.
Spółka PKP Cargo Connect
zapowiedziała, że uruchomi regularne pociągi operatorskie pod marką Connect Operator przed miesiącem. Teraz poinformowano o uruchomieniu zapowiedzianej usługi. Pierwsze stałe połączenie to trasy Gdańsk – Gliwice – Piacenza oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk. Obie relacje są obsługiwane na razie trzy razy w tygodniu o stałych porach. Wybór akurat tych destynacji wynika z uwarunkowań rynkowych – Gdańsk to największy port kontenerowy nad Morzem Bałtyckim, a Małaszewicze to główne miejsce przeładunku pociągów podążających Nowym Jedwabnym Szlakiem między Chinami a Unią Europejską - informuje PKP Cargo.
Przewoźnik podkreśla, że dostęp do pociągów operatorskich mają wszyscy klienci, a zlecenia przewozu ładunków są realizowane w praktyce z dnia na dzień. W ramach usługi zapewniony jest także transport kontenerów ciężarówkami z terminala kolejowego do odbiorców ładunków. – To jest właśnie główna idea i atut pociągów operatorskich: one mają stały dzień i godzinę odjazdu ze stacji początkowej i przyjazdu do punktu docelowego. Klienci wiedzą więc, że jak nadadzą ładunek, to on o tej właśnie godzinie odjedzie i przyjedzie – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo cytowany w komunikacie.
W kolejnych miesiącach planowane jest rozszerzenie sieci pociągów operatorskich, obejmie ona także połączenia między portami w Gdańsku i Gdyni a terminalami PKP Cargo Connect w Warszawie i Poznaniu. Składy będą też kierowane do innych terminali Grupy PKP Cargo zlokalizowanych w Polsce i za granicą, możliwa jest też współpraca z terminalami należącymi do zewnętrznych podmiotów. Jednocześnie rosła będzie częstotliwość kursowania pociągów Connect Operator. – Rozwijanie tej usługi to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, bo wiele firm chce korzystać z kolei, ale oczekują od nas lepszej oferty rynkowej i my im ją dajemy – podkreśla Czesław Warsewicz. – Pociągi operatorskie podnoszą więc atrakcyjność kolei jako środka transportu towarów – zwraca uwagę prezes Warsewicz.
W przypadku pociągów operatorskich atrakcyjny jest także czas przejazdu. Trasę między Gdańskiem a Warszawą lub Poznaniem składy pokonują w 8 godzin, a z Gdańska do Gliwic w 10 godzin, ale realne jest skrócenie czasu przejazdu pociągów. Cała trasa z Gdańska do Piacenzy lub z Małaszewicz do Piacenzy będzie zaś pokonywana w nie dłużej niż trzy dni, co już stanowi znaczne skrócenie czasu przejazdu w porównaniu z konwencjonalnymi pociągami – pisze przewoźnik, który jest zainteresowany uruchomieniem w najbliższym czasie stałego połączenia z Chinami w celu wsparcia eksportu polskiej żywności.