Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo Connect uruchamia rozkładowe pociągi intermodalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Spółka PKP Cargo Connect zapowiedziała, że uruchomi regularne pociągi operatorskie pod marką Connect Operator. Na początku na trzech trasach, ale sieć takich połączeń ma być systematycznie rozbudowywana.

Jak czytamy w komunikacie, pociągi Connect Operator będą odjeżdżały kilka razy w tygodniu, o stałych godzinach w trzech relacjach: Gdańsk – Warszawa Praga, Gdańsk – Poznań Franowo i Gdańsk – Gliwice B Kontenerowa. Na platformach będą przewożone kontenery z i do portu gdańskiego, który jest największym miejscem przeładunku kontenerów na Morzu Bałtyckim.

Pierwsze składy pod marką Connect Operator odjadą na przełomie maja i czerwca. – Zaletą naszych pociągów operatorskich jest to, że klient wie, którego dnia i o której godzinie jego ładunek wyruszy ze stacji początkowej i o której godzinie dotrze do stacji końcowej. Jest w stanie zaplanować dostawę do miejsca przeznaczenia – mówi Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect cytowany w komunikacie. To dlatego, że pociągi operatorskie kursują według stałych rozkładów jazdy. W przypadku zwykłych pociągów towarowych rozkłady jazdy są często zamawiane ad hoc i brak jest gwarancji czasu przejazdu, co z punktu widzenia klienta znacznie komplikuje planowanie łańcucha logistycznego.

W osiem godzin z Gdańska do Warszawy

Planowany czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą lub Poznaniem wynosi 8 godzin, a z Gdańska do Gliwic – 15 godzin. Ivan Ružbacký dodaje, że w ramach usługi Connect Operator firma zabezpiecza również przeładunek i odwóz kontenerów z terminala transportem samochodowym pod wskazany przez klienta adres. Pociągami Connect Operator będzie można przewozić różnej wielkości kontenery. 

Produkt przygotowany przez PKP Cargo Connect to element szerszej strategii Grupy PKP Cargo nastawionej na rozwijanie przewozów intermodalnych. Udział tego segmentu w strukturze kolejowego transportu towarowego rośnie i dlatego PKP Cargo chce rozwijać ofertę dla klientów. – Epidemia koronawirusa co prawda zachwiała światową gospodarką, zerwała globalne łańcuchy dostaw i spowodowała przez to zmniejszenie przewozów kontenerów do europejskich i polskich portów, ale jest to stan przejściowy – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo i podkreśla, że rozwijanie usług intermodalnych Grupy dotyczy zarówno rynku polskiego, jak i międzynarodowego.

– Sieć połączeń w ramach usługi Connect Operator będzie stopniowo rozszerzana w Polsce, obejmie także połączenia zagraniczne. Wykorzystamy w tym celu naszą spółkę zależną PKP Cargo International, mamy także możliwość organizowania przewozów we współpracy z naszymi partnerami z innych europejskich kolei – wyjaśnia prezes Czesław Warsewicz.

Nowe kierunki

Grupa PKP Cargo przypomina, że rozszerza także działalność na innych kierunkach. Uruchomione zostały m.in. nowe połączenia z Małaszewicz do terminala Tilburg w Holandii, w pobliżu portu w Rotterdamie. Pociągi są prowadzone przez wielosystemowe lokomotywy Vectron z dopuszczeniami również na Niemcy i na Holandię, dzięki czemu nie ma konieczności zmian pojazdu na trasie.Ponadto PKP Cargo Connect wyekspediowało do Chin pierwszy skład z drewnem z Czech. Spółka ma zamówienie na przewóz kolejnych transportów z drewnem, jest to perspektywiczny rynek dlatego, że Czechy dysponują dużymi zasobami drewna, które eksportują do różnych krajów, w tym i do Chin.

Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP Cargo S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5