NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo myśli o kolejnych Vectronach

| Martyn Janduła 30.05.2017 737

PKP Cargo myśli o kolejnych Vectronach
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Powoli kończy się obecny kontrakt PKP Cargo, w ramach którego do spółki dotrze 15 nowoczesnych wielosystemowych lokomotyw Siemensa. Na tym zamówienie może się jednak nie skończyć.
PKP Cargo i Siemens podpisały we wrześniu 2015 roku umowę na dostawę i serwis 15 lokomotyw wielosystemowych Vectron. Usługi utrzymania, serwisu i dostaw części zamiennych będą świadczone przez okres ośmiu lat – czyli do przeprowadzenia naprawy rewizyjnej poziomu P4. Umowa została podpisana podczas Międzynarodowych Targów Trako odbywających się w Gdańsku. Z kolei jej wartość to 75 mln euro netto (blisko 315 mln zł).

Obecnie PKP Cargo posiada 12 lokomotyw, zaś trzy ostanie powinny dotrzeć do spółki w najbliższym czasie. Obecnie przechodzą one testy w Poznaniu, skąd trafią później do przewoźnika. Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Warto przypomnieć, że wspomniana umowa zawiera opcję rozszerzenia zakupu o kolejne pięć lokomotyw po ustalonej cenie. O tym, że przewoźnik jest mocno zainteresowany rozszerzeniem zamówienia mówił prezes spółki podczas prezentacji wyników za pierwszy kwartał 2017 roku.

– Dzisiaj mamy kilkanaście sztuk Vectronów. Zastanawiamy się nad kilkoma następnymi. To na pewno stawia nas w dużo lepszej pozycji na rynkach, na których obowiązują inne zasilania trakcji niż w Polsce – mówił Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Spółka wykorzystuje je głównie w przewozach międzynarodowych. Lokomotywy wielosystemowe, które zamówił polski przewoźnik, umożliwiają płynne przewożenie ładunków pomiędzy krajami, w których występują różne systemy zasilania. Pozwala to PKP Cargo oszczędzać czas przy przekraczaniu granicy.

– Natomiast to jest cały czas zbyt mała ilość – dodaje Libiszewski. Jak przekazał, ambicją spółki byłoby kupienie nawet kilkuset nowych lokomotyw. – Jednak kiedy to będzie, czy za 10, 15 lat, to trudno mi powiedzieć – przyznał. Co do wykorzystania opcji na Vectrony, Ryszard Wnukowski, rzecznik prasowy spółki, wyjaśnia, że decyzje w tym zakresie jeszcze nie zapadły, a czas na ich podjęcie upływa 31 grudnia 2017 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5