Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo: Koszty pod kontrolą. Strata za pierwszy kwartał tylko 1 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
26-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo: Koszty pod kontrolą. Strata za pierwszy kwartał tylko 1 mln zł
Fot. Marcel Raś, SM42.PL
PKP Cargo zaprezentowało swoje wyniki za pierwsze trzy miesiące roku 2017. Zarząd chwali się utrzymaniem kosztów na tym samym poziomie co w analogicznym okresie roku 2016 oraz zwiększonymi przychodami. Pozwoliło to zamknąć pierwszy trzymiesięczny okres 2017 roku z milionową stratą.

W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy PKP Cargo wyniosły 1 100 mln zł, co stanowi wzrost o 6% w stosunku rok do roku. Koszty w tym okresie wyniosły z kolei 1 097 mln zł, które są na tym samym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu z 2016 roku. EBITDA Grupy to z kolei 147 mln zł (wzrost o 83% rok do roku) przy utrzymaniu kosztów operacyjnych na takim poziomie, jak w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł w pierwszym kwartale tylko -1 mln zł. Warto pamiętać, że czwarty kwartał 2016 roku PKP Cargo zamknęło z 75 mln zł zysku, zaś cały rok 2016 z 41-milionową stratą.

Jak podaje spółka, sukcesywnie powiększa swój udział w rynku, pozyskuje kolejne ważne kontrakty, wzrasta też jej obecność na rynkach zagranicznych. Zarząd jest przekonany, że w kolejnych miesiącach spółce uda się utrzymać korzystną tendencję, wykorzystać koniunkturę na duże projekty infrastrukturalne, a także zintensyfikować działania w ramach obsługi Nowego Jedwabnego Szlaku.

Wzrost o prawie 10 procent


Pierwszy kwartał w Grupie PKP Cargo to przewóz 27,4 mln ton towarów. Spółka wykonała przy tym pracę przewozową na poziomie 7,07 mld tkm. Dało to wzrosty po 8% rok do roku. Jednocześnie udział grupy w polskim rynku wg pracy przewozowej wyniósł 52,3%. Wskaźnik ten wzrósł o 0,14 p.p. rok do roku. – To znak naszych dobrych działań i wpisania się w linię trendu – mówi Grzegorz Fingas, członek zarządu ds. handlowych.

– Za nami bardzo dobre otwarcie roku. Wypracowaliśmy solidne wyniki, utrzymujemy koszty pod kontrolą. Odnotowaliśmy pozytywne zmiany na głównych rynkach. Cieszą nas duże wzrosty przewozów za granicą oraz w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Systematycznie rośnie segment intermodalny – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. – Jestem przekonany, że utrzymamy tę rosnącą tendencję w Grupie w następnych miesiącach – dodaje.

O jedną trzecią intermodalu więcej


W segmencie przewozów intermodalnych spółka zanotowała wzrost pracy przewozowej o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W pierwszych trzech miesiącach 2017 roku Grupa przewiozła 148 tys. kontenerów, co oznacza, że co drugi kontener przewożony w Polsce jechał na platformach tej spółki. Urosły także przewozy kruszyw i materiałów budowlanych o 21% rok do roku, produktów chemicznych o 17% i paliw płynnych o 10% rok do roku. Wzrost zanotowano także podczas pracy przewozowej poza granicami kraju o 23% rok do roku. Przewozy kontenerów na szlaku z Chin w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku wzrosły o 95% w stosunku rok do roku według masy kontenerów.

Główne nakłady inwestycyjne spółki w tym roku przeznaczono na komponenty w remontach, których udział stanowił 79% (68 mln zł). Pozostałe to m.in. zakup i modernizacja lokomotyw i wagonów, co stanowiło nakłady na poziomie 10% (8 mln zł), budownictwo inwestycyjne – 6% (5 mln zł), teleinformatyzacja – 2% (2 mln zł). – Podsumowując ten okres, nakłady w pierwszym kwartale zmalały o 53% – mówi Jarosław Klasa, członek zarządu ds. operacyjnych.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5