NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo: Koszty pod kontrolą. Strata za pierwszy kwartał tylko 1 mln zł

| Martyn Janduła 26.05.2017 79

PKP Cargo: Koszty pod kontrolą. Strata za pierwszy kwartał tylko 1 mln zł
Fot. Marcel Raś, SM42.PL
PKP Cargo zaprezentowało swoje wyniki za pierwsze trzy miesiące roku 2017. Zarząd chwali się utrzymaniem kosztów na tym samym poziomie co w analogicznym okresie roku 2016 oraz zwiększonymi przychodami. Pozwoliło to zamknąć pierwszy trzymiesięczny okres 2017 roku z milionową stratą.
W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy PKP Cargo wyniosły 1 100 mln zł, co stanowi wzrost o 6% w stosunku rok do roku. Koszty w tym okresie wyniosły z kolei 1 097 mln zł, które są na tym samym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu z 2016 roku. EBITDA Grupy to z kolei 147 mln zł (wzrost o 83% rok do roku) przy utrzymaniu kosztów operacyjnych na takim poziomie, jak w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł w pierwszym kwartale tylko -1 mln zł. Warto pamiętać, że czwarty kwartał 2016 roku PKP Cargo zamknęło z 75 mln zł zysku, zaś cały rok 2016 z 41-milionową stratą.

Jak podaje spółka, sukcesywnie powiększa swój udział w rynku, pozyskuje kolejne ważne kontrakty, wzrasta też jej obecność na rynkach zagranicznych. Zarząd jest przekonany, że w kolejnych miesiącach spółce uda się utrzymać korzystną tendencję, wykorzystać koniunkturę na duże projekty infrastrukturalne, a także zintensyfikować działania w ramach obsługi Nowego Jedwabnego Szlaku.

Wzrost o prawie 10 procent


Pierwszy kwartał w Grupie PKP Cargo to przewóz 27,4 mln ton towarów. Spółka wykonała przy tym pracę przewozową na poziomie 7,07 mld tkm. Dało to wzrosty po 8% rok do roku. Jednocześnie udział grupy w polskim rynku wg pracy przewozowej wyniósł 52,3%. Wskaźnik ten wzrósł o 0,14 p.p. rok do roku. – To znak naszych dobrych działań i wpisania się w linię trendu – mówi Grzegorz Fingas, członek zarządu ds. handlowych.

– Za nami bardzo dobre otwarcie roku. Wypracowaliśmy solidne wyniki, utrzymujemy koszty pod kontrolą. Odnotowaliśmy pozytywne zmiany na głównych rynkach. Cieszą nas duże wzrosty przewozów za granicą oraz w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Systematycznie rośnie segment intermodalny – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. – Jestem przekonany, że utrzymamy tę rosnącą tendencję w Grupie w następnych miesiącach – dodaje.

O jedną trzecią intermodalu więcej


W segmencie przewozów intermodalnych spółka zanotowała wzrost pracy przewozowej o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W pierwszych trzech miesiącach 2017 roku Grupa przewiozła 148 tys. kontenerów, co oznacza, że co drugi kontener przewożony w Polsce jechał na platformach tej spółki. Urosły także przewozy kruszyw i materiałów budowlanych o 21% rok do roku, produktów chemicznych o 17% i paliw płynnych o 10% rok do roku. Wzrost zanotowano także podczas pracy przewozowej poza granicami kraju o 23% rok do roku. Przewozy kontenerów na szlaku z Chin w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku wzrosły o 95% w stosunku rok do roku według masy kontenerów.

Główne nakłady inwestycyjne spółki w tym roku przeznaczono na komponenty w remontach, których udział stanowił 79% (68 mln zł). Pozostałe to m.in. zakup i modernizacja lokomotyw i wagonów, co stanowiło nakłady na poziomie 10% (8 mln zł), budownictwo inwestycyjne – 6% (5 mln zł), teleinformatyzacja – 2% (2 mln zł). – Podsumowując ten okres, nakłady w pierwszym kwartale zmalały o 53% – mówi Jarosław Klasa, członek zarządu ds. operacyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS