NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pilotaż przystanków na żądanie na Dolnym Śląsku zakończony sukcesem

| Michał Szymajda 24.09.2020 151

Pilotaż przystanków na żądanie na Dolnym Śląsku zakończony sukcesem
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, rynek-kolejowy
W grudniu 2019 roku Koleje Dolnośląskie w porozumieniu z zarządcą infrastruktury uruchomiły dwa pierwsze przystanki na żądanie na polskiej sieci kolejowej. Po 10 miesiącach KD uznały, że pilotaż zakończył się sukcesem.
Chodzi o dwa przystanki na linii kolejowej 137 Legnica – Kamieniec Ząbkowicki w miejscowościach Nowa Wieś Legnica i Krzyżowa. Zostały one w rozkładach jazdy oznaczone czarnym trójkątem, a maszyniści mają obowiązek zmniejszenia prędkości przed takim miejscem zatrzymania do około 25 km/h. Aby bez problemu reagować na sygnał od pasażerów do zatrzymania. Natomiast jeśli pasażer chce na taki przystanku wysiąść, musi powiadomić załogę pociągu. – Jeśli nowe rozwiązanie się sprawdzi, w drugim półroczu 2020 r. wprowadzone będą kolejne przystanki na żądanie – mówił w grudniu 2019 Bartłomiej Rodak.

W jakim celu KD wprowadziły przystanki „na żądanie”? W miejscach, z których korzysta niewielu pasażerów pozwala to istotnie zmniejszyć zużycie paliwa i materiałów eksploatacyjnych, co jest korzystne zwłaszcza w wypadku trakcji spalinowej. Takie przystanki z powodzeniem działają od lat m.in. na czeskiej i niemieckiej sieci kolejowej.

Pilotaż obecnie dobiegł końca. Jak informują Koleje Dolnośląskie jedynie w około 4 proc. przypadków pociąg zatrzymywał się niepotrzebnie, np. z powodu pojawienia się na stacji kogoś, kto nie wyrażał chęci wejścia do pojazdu.

– Pomysł okazał się być dobry i zamierzamy kontynuować ten projekt. Po raz kolejny nasza spółka przeciera szlaki, jeśli chodzi o rozwiązania przyjazne pasażerom. Jeśli inni przewoźnicy pójdą w ślad za nami, z naszych pionierskich rozwiązań skorzystają pasażerowie w całym kraju – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy KD.

Czy na Dolnym Śląsku będą kolejne przystanki na żądanie? Tak, ale KD na razie nie podaje ich lokalizację, bowiem musi dojść do porozumienia z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.  Być może takie przystanki na Dolnym Śląsku pojawią się już w grudniu 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5