NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Dolnośląskie przetestują przystanki na żądanie. Od grudnia

| Witold Urbanowicz 14.10.2019 4,9k

Koleje Dolnośląskie przetestują przystanki na żądanie. Od grudnia
zdjęcie ilustracyjnefot. Michał Szymajda
Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik kolejowy w Polsce, wprowadza w porozumieniu z PKP PLK przystanki na żądanie. Na razie półroczny pilotaż obejmie dwa przystanki, począwszy od grudniowej zmiany rozkładu jazdy.
Koleje Dolnośląskie przygotowują się do wprowadzenia przystanków na żądanie. Na razie będą dwa takie przystanki na linii 137 Legnica – Kamieniec Ząbkowicki: Nowa Wieś Legnicka oraz Krzyżowa. – Wraz z grudniową korektą rozkładu jazdy (15.12) wprowadzamy 6-miesięczny program pilotażowy. Jeśli nowe rozwiązanie się sprawdzi, w drugim półroczu 2020 r. wprowadzone będą kolejne przystanki na żądanie – informuje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. Jednocześnie, jak podkreśla, PKP PLK wprowadziły w rozkładach błędny zapis, jakoby przystanki na żądanie miały zacząć obowiązywać już od 20 października.

Spółka powołuje się na dobre doświadczenia z kolei czeskich i niemieckich. – Zdecydowaliśmy się wprowadzić taką procedurę w Kolejach Dolnośląskich, gdyż to dobra alternatywa wobec likwidacji przystanków. Przystanki na żądanie pojawią w tych lokalizacjach, gdzie wymiana pasażerów jest marginalna. Dzięki temu rozwiązaniu spółka zaoszczędzi na materiałach eksploatacyjnych i paliwie. Wpłynie to także na podniesienie punktualności – informuje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Projekt, jak informuje spółka, jest na etapie finalnym. Wcześniej niezbędna będzie jednak wielokanałowa kampania informacyjna. – Procedura dla pasażerów nie będzie skomplikowana ani uciążliwa. Pasażer, który będzie chciał wysiąść na przystanku na żądanie, będzie musiał zgłosić to konduktorowi, który przekaże tę informację maszyniście. Wsiadanie do składu również nie będzie utrudnione – zapewnia rzecznik.

Pasażerowie znajdujący się na peronie będą musieli stanąć w odpowiednim miejscu. – Maszynista, zbliżając się do przystanku na żądane, ograniczy prędkość do koło 30 km/h (w zależności od lokalizacji) i będzie zwracał szczególną uwagę na osoby na peronie oraz na komunikaty od pasażerów pojazdu (od drużyny konduktorskiej). Ponadto PKP PLK wyposaży przystanki na żądanie w specjalne piktogramy oraz wyznaczy miejsce na peronie, gdzie pasażer (w widocznym dla maszynisty miejscu), będzie czekał na zbliżający się pociąg – wskazuje Bartłomiej Rodak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5