NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy opolski Impuls już jeździ z pasażerami

| Michał Szymajda 05.08.2016 300

Pierwszy opolski Impuls już jeździ z pasażerami
Pierwszy z 5 trójczłonowych Impulsów dla województwa opolskiego fot. UMWO
Pierwszy opolski Impuls już jeździ z pasażerami
Pierwszy opolski Impuls już jeździ z pasażerami
4 sierpnia pierwsi pasażerowie mieli okazję skorzystać z nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego Impuls, który dotarł na Opolszczyznę. Rano wyjechał w trasę z Kędzierzyna Koźla do Wrocławia.
– Dzień dobry państwu, nazywam się Andrzej Buła, jestem marszałkiem województwa i wraz z państwem wybrałem się w pierwszą podróż naszym regionalnym „pendolino”. Ten pociąg zostanie już z wami na co dzień i mam nadzieję, że będzie dobrze służył – przywitał pierwszych podróżnych marszałek Andrzej Buła.

– Impulsy są nie tylko komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne - Warto także zwrócić uwagę na fakt, że około 90% części tego pociągu to od początku do końca polska produkcja. Jeden skład - taki, jak wyjechał na opolskie tory - kosztuje około 13 mln zł – powiedział Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa.

Testy z pasażerami

Elektryczne pociągi wyprodukowane przez nowosądecki Newag zostały przystosowane do prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Producent wyposażył je w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami) oraz Wi-Fi. Są przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i do przewozu rowerów.

– Na razie Impuls jeździe jeszcze „nieoficjalnie”, bo to jazdy testowe, przed oficjalnym oddaniem pociągu przez producenta. Potrwają do 19 sierpnia. Już 26 sierpnia producent pociągu uroczyście przekaże nowy pociąg władzom regionu. Wtedy mieszkańcy będą się mogli przejechać specjalnym pociągiem na trasie Opole – Brzeg – Opole.

W tym roku dotrą jeszcze 2 pojazdy

Kontrakt UMWO z firmą Newag w wersji podstawowej przewiduje dostawę 5 pojazdów do 31 stycznia 2018 r. oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych pojazdów do 10 grudnia 2018r. W tym roku mieszkańcy Opolszczyzny dostawną do dyspozycji 3 pojazdy.

Cały kontrakt opiewa w sumie na ponad 88 mln zł. Pieniądze pochodzą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego oraz rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro.

Dobra passa Newagu

Oprócz pojazdów dla Opolszczyzny na rynek krajowy Newag produkuje właśnie 13 ezt dla województwa małopolskiego. Dobra passa producenta trwa w najlepsze, bowiem okazało się, że 17 Impulsów trafi też do województwa zachodniopomorskiego (więcej o tym przetargu tutaj). Newag ma też bardzo duże szanse na dostarczenie pojazdów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, o czym piszemy tutaj. Impulsy II, w liczbie 5 sztuk, produkowane są także dla włoskiego Bari.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opole (141)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opole (141)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5