NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]

| inf. pras., oprac. ms 21.01.2021 701

Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Fot. Newag
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
Pierwszy dwunapędowy Impuls 2 pojechał z pasażerami [zdjęcia]
21 stycznia na Dworcu Głównym w Szczecinie odbyła się uroczysta prezentacja pierwszych hybrydowych pojazdów szynowych wyprodukowanych przez Newag dla województwa zachodniopomorskiego.
Urząd Województwa Zachodniopomorskiego jako pierwszy w Polsce zamówił hybrydowe pojazdy szynowe. Pierwsza polska Hybryda zyskała wyjątkowe malowanie. Pierwszy pojazd jest bursztynowy, natomiast zielone malowanie drugiego pojazdu nawiązuje do ekologicznych praktyk wdrażanych w zarządzanie województwem oraz samego położenia regionu.

– Pojazdy hybrydowe, które jako pierwsze przyjechały na Zachodniopomorskie tory, są realizacją wizji naszego województwa jako przyjaznego mieszkańcom, ale także jako najbardziej proekologicznego województwa w Polsce. Nie wszędzie w Polsce tory są zelektryfikowane, a dzięki tym pociągom dwunapędowym będziemy w stanie podróżować wszędzie tam, gdzie jest to możliwe z napędem elektrycznym, a tam, gdzie jest to niezbędne, będziemy poruszać się z napędem spalinowym – powiedział Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

– Jestem niezmiernie dumny, że mogę z państwem uczestniczyć w uroczystości przekazania dwóch pierwszych hybrydowych pojazdów. Cieszę się, że jako pierwsi będziecie użytkownikiem tych pojazdów. Nasz kilkuletnia współpraca doprowadziła do tego, że już 42 pojazdy typu Impuls jeżdżą u państwa, jesteście liderem w Polsce – powiedział Zbigniew Konieczek prezes Newagu.

Nowatorski hybrydowy zespół trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, które pozwalają na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta, a ponadto komfort jazdy pasażerów radykalnie się podnosi.

Hybrydowy Impuls pomieści 302 osoby, w tym 150 na miejscach siedzących. Przy jego projektowaniu szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i komfort podróży. Przedział pasażerskie są wyposażone w systemy przeciwpożarowe, systemy informacji dla podróżnych, monitoringu położenia pojazdu (GPS), a także komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo klimatyzowany pojazd ma zabudowane wieszaki na rowery oraz rampy dla niepełnosprawnych. Pojazd 36WEh osiąga prędkość 160 km/h poruszając się w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym.

Wartość zamówienia podstawowego wynosi 40 mln zł. Możliwe jest skorzystanie z prawa opcji zamówienia kolejnych 10 pojazdów hybrydowych o wartości 200 mln zł.

O godzinie 11:16 bursztynowa hybryda wyruszyła na niezelektryfikowaną trasę Szczecin – Kołobrzeg. Po południu ma pojechać „pod drutem” z Kołobrzegu do Koszalina, gdzie będzie o 14:11. Później wróci do Kołobrzegu, gdzie dotrze na 15:30. Kurs skończy pod latarnią morską, gdzie nie ma sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (579)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5