NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji

| inf. pras. Alstom, oprac. ms. 12.04.2021 2,1k

Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Graf. Alstom
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Francuskie regiony składają pierwsze zamówienia na hybrydowe pociągi elektryczno-wodorowe. To historyczny krok w kierunku ograniczenia emisji CO2 przez branżę kolejową z korzyścią dla pasażerów oraz kolejny etap na drodze rozwoju ekosystemu wodorowego i zrównoważonej mobilności.
Przewoźnik SNCF Voyageurs, działając w imieniu czterech regionów - Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie, zamówił w Alstom 12 hybrydowych pociągów elektryczno-wodorowych z serii Coradia Polyvalent dla Régiolis. Wartość kontraktu wynosi prawie 190 milionów euro. To pierwsza tego typu inwestycja we Francji i ważny krok w kierunku ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji hałasu. Zamówienie na pociągi z napędem wodorowym jest wynikiem dwuletniej współpracy między partnerami projektu Planeter, realizującego regionalne projekty prośrodowiskowe z zakresu mobilności. Inne regiony Francji wyraziły już zainteresowanie udziałem w drugim etapie projektu.

- Alstom jest dumny, że wraz z SNCF Voyageurs oraz regionami Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie przyczynia się do tworzenia czystszego i bardziej zrównoważonego rozwiązania w zakresie mobilności. Alstom jest pierwszą firmą kolejową na świecie, która wprowadziła na rynek pociąg wodorowy i z sukcesem rozwinęła technologię wodorową poprzez zastosowanie jej w pociągu Coradia iLint dla rynku niemieckiego. Nowe zamówienie dla Francji jest w pełni zgodne z ambicją Grupy Alstom, aby zostać numerem jeden na rynku zielonej i inteligentnej mobilności oraz wspierać wdrożenie wydajnego ekosystemu wodorowego w regionach - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France

Elektryczno-wodorowy pociąg Coradia Polyvalent spełnia wymagania zróżnicowanej sieci kolejowej Francji i będzie mógł pokonać do 600 km na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych. Czterowagonowy pociąg o długości 72 m ma całkowitą pojemność 218 miejsc siedzących oraz takie same osiągi dynamiczne i poziom komfortu jak jego wersja spalinowo- elektryczna.

Od 2011 roku francuskie regiony zamówiły prawie 400 spalinowo- elektrycznych oraz w pełni elektrycznych pociągów Coradia Polyvalent. Rozwój i produkcja pociągów Coradia Polyvalent zapewnia ponad 2 000 miejsc pracy w zakładach Alstom we Francji a także u dostawców firmy. W projekt zaangażowanych jest 6 z 15 zakładów Alstom we Francji: Reichshoffen (Bas-Rhin) w zakresie projektowania i montażu, Ornans (Doubs) w zakresie silników, Le Creusot (Saône-et-Loire) w zakresie wózków, Tarbes (Hautes-Pyrénées) w zakresie łańcuchów trakcyjnych oraz rozwoju napędu wodorowego, Villeurbanne (Rhône) w zakresie elektroniki pokładowej oraz Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) w zakresie projektowania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (367)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (367)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5