Realizacja kontraktu na wagony pasażerskie dla Kolei Egipskich, pozyskanego w 2018 roku przez Transmaszholding, powoli nabiera rozpędu. W tym roku do przewoźnika ma trafić tylko 30 wagonów, docelowo jednak będzie ich aż 1300. Poszczególne serie będą różniły się standardem wykończenia i wyposażeniem, wszystkie jednak mają rozwijać prędkość 160 km/h.
Jak poinformował producent na swoim profilu na Facebooku, zakończył się etap przeprowadzanych na Węgrzech testów, mających na celu certyfikowanie wagonów. Wagony pasażerskie trzeciej klasy z wydajnym systemem wentylacji dynamicznej dla Egipskich Kolei Państwowych (ENR) został wyprodukowany w węgierskich zakładach rosyjskiego koncernu Transmaszholding (TMH). W opracowaniu konstrukcji wagonów – według TMH – brali udział specjaliści reprezentujący Węgry, Egipt oraz Rosję. Pierwsza partia dostarczonych wagonów ma liczyć 30 sztuk (wcześniej do Egiptu trafiły tylko dwa prototypy).
Docelowo do Egiptu trafi aż 1300 wagonów z TMH. O podpisaniu wartego ok. 1,1 mld euro kontraktu informowaliśmy
w październiku 2018 r. Dla spółki ENR będzie to największa inwestycja taborowa w historii: wymianie zostanie poddana jedna trzecia jej wagonów. Pojazdy będą dostarczane przez rosyjsko-węgierskie konsorcjum z udziałem Transmaszholdingu w pięciu różnych wariantach: przewoźnik zamówił 90 wagonów pierwszej klasy, 180 wagonów drugiej klasy, 30 wagonów drugiej klasy ze strefą barową i 500 wagonów trzeciej klasy. Ostatnią odmianą będzie 500 wagonów klasy trzeciej, które jako jedyne zostaną dostarczone bez klimatyzacji.
Wszystkie nowo dostarczone wagony będą mogły kursować z prędkością 160 km/h. W Egipcie trwa modernizacja wybranych linii do takiej właśnie prędkości – między innymi w roku 2018 ukończono modernizację fragmentu trasy Kair – Aleksandria. W planach są kolejne inwestycje w infrastrukturę.