NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii

| inf. prasowa Siemens 04.06.2017 58

Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii fot. Siemens
Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
Pierwsze 8 lokomotyw elektrycznych Vectron zostało dopuszczonych do ruchu w Finlandii. To początek realizacji kontraktu z 2014 roku z fińską spółką kolejową VR Group.
Składy będą obsługiwać połączenia na linii Tampere - port Vousaari w Helsinkach. Kontrakt zakłada, że grupa VR do 2026 roku otrzyma od firmy Siemens w sumie 80 lokomotyw tego typu. To pierwsze zamówienie na szerokotorowe składy oraz największy pojedynczy kontrakt na lokomotywy Vectron w tym kraju.

Zimowe Vectrony na szeroki tor

Od początku 2016 r. pięć lokomotyw przeszło testy TSI i odbiór nowego sprzętu. Zatwierdzono różne dodatkowe funkcje oraz opcje, w tym szerokotorowe wózki, specjalne opcje zimowe oraz dwa moduły z silnikami diesla do pokonywania krótkich odcinków bez napowietrznej linii zasilającej. W lutym 2014 r. Grupa VR złożyła zamówienie na lokomotywy Vectron w wersji Nordic. Lokomotywy charakteryzują się maksymalną mocą wyjściową na poziomie 6.4 MW i prędkością maksymalną 200km/h. Wózki zostały zaprojektowane pod linię o szerokości toru 1524 mm.

Lokomotywy będą użytkowane w Finlandii i są wyposażone w Europejski System Kierowania Pociągiem (ETCS) jak również w JKV-STM, system produkcji fińskiej. Lokomotywy będą oznaczone znakiem seryjnym Sr3. Vectrony są specjalnie przystosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych północnej Europy i finlandzkich zim. Będą odporne na częste kolizje z dużymi zwierzętami, temperatury 40°C poniżej zera i głęboki kopny śnieg. Lokomotywy są wyposażone we wklęsłe dachy oraz wzmocnione przednie części jak również boczne bufory oraz automatyczne sprzęgi.

Spalinowe moduły napędowe

Jednym z popularnych surowców transportowanych koleją w Finlandii jest drewno. Dlatego pociągi muszą często operować na niezelektryfikowanych liniach. Lokomotywy Vectron zostały dostarczone z dwoma modułami diesla oraz zdalnym systemem obsługi rozrządu. Dzięki temu systemowi, nie ma potrzeby korzystania z osobnych spalinowych lokomotyw manewrowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Finlandia (41)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Finlandia (41)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5