Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze spalinowe RegioFoxy Pesy w normalnej eksploatacji w Czechach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsze spalinowe RegioFoxy Pesy w normalnej eksploatacji w Czechach
Fot. Ceske drahyRegiofox na torze testowym w Velimiu
Od niedzieli 9 czerwca spalinowe zespoły trakcyjne RegioFox kursują już w ramach normalnej eksploatacji w Kraju Środkowoczeskim. Łącznie aż 106 takich pojazdów kupiły České dráhy.

– Jednostki zostały oficjalnie sprzedane 7 czerwca, od 9 czerwca wożą już z powodzeniem pasażerów w Kraju Środkowoczeskim – powiedział Maciej Grześkowiak, dyrektor do spraw projektów strategicznych i komunikacji.

Cały czas trwają prace nad przekazaniem Kolejom Czeskich kolejnych pojazdów. Można się spodziewać, że w najbliższych dniach pojazdy będą masowo przekazywane do operatora, ponieważ gotowe są aż 33 jednostki, które dotąd oczekiwały na sprzedaż w Bydgoszczy. Trwają szkolenia maszynistów.

Oznacza to skokową poprawę obsługi pasażerskiej w kilku czeskich regionach. Wszystkie zbudowane pojazdy mają trafić do Kolei Czeskich w ciągu kilku tygodni, zastępując stare motoraki oraz nieco nowocześniejsze Regionovy. Kontrakt Pesy jest jednak opóźniony (więcej o nim tutaj)

– Nie należy się dziwić, że niektóre regiony stawiają na jednostki napędzane silnikiem spalinowym. On i tak jest ekologiczny, bo spełnia najbardziej wyśrubowane normy. Jeśli weźmiemy pod uwagę eksploatację i zakup, to koszt pociągokilometra wciąż jest dla diesla najkorzystniejszy. Musimy bowiem wziąć pod uwagę np. infrastrukturę do ładowania baterii, która także obciąża budżet kupującego bądź, jak w przypadku Kraju Morawsko-Śląskiego, zarządcy infrastruktury – powiedział Miroslav Kupec, dyrektor zarządzający Pesa Rail w Czechach.

Ale nie oznacza to, że Pesa będzie budować na rynek czeski wyłącznie spalinowe lub wyłącznie elektryczne zespoły trakcyjne (jak dla RegioJet).

– Mamy projekt takiego pojazdu, wystartowaliśmy już w przetargu na takie jednostki w Kolejach Mazowieckich. Czesi mają sporo niezelektryfikowanych, krótkich odcinków linii kolejowych, które można obsługiwać akumulatorowymi pojazdami. Będziemy aktywni na rynku w tym zakresie – powiedział prezes Pesy Krzysztof Zdziarski.

O premierze czeskiego bateryjnego pojazdu Skody pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

České dráhy mogą rozpocząć odbiory RegioFoxów Pesy

Tabor i technika

Pociągi Pesy na razie nie dla Bułgarii. Przetarg od nowa

Tabor i technika

Jest wyrok sądu. Pesa pewna dostawy pociągów do Rumunii

Tabor i technika

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

České dráhy mogą rozpocząć odbiory RegioFoxów Pesy

Tabor i technika

Pociągi Pesy na razie nie dla Bułgarii. Przetarg od nowa

Tabor i technika

Jest wyrok sądu. Pesa pewna dostawy pociągów do Rumunii

Tabor i technika

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5