NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe

| Michał Szymajda 09.09.2021 4,1k

Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe
Kiss dla Kolei Serbskich Fot. Georg Vogelsanger, Fotos/Tram/Schiff/Flugzeug - info24
Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe
Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe
Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe
Pierwsze Kissy dla Serbów niemal gotowe
Dość nieoczekiwanie do Serbii trafią używane wcześniej przez Westbahn piętrowe zespoły trakcyjne. Mają jeździć z Belgradu do Suboticy, gdzie wciąż trwa remont infrastruktury.
W ciekawym przetargu zorganizowanym przez Koleje Serbskie dopuszczono start producentów z używanymi już wcześniej pojazdami. Z uwagi na bardzo krótkie terminy dostaw w grę wchodziły pojazdy już wcześniej wyprodukowane. Do konkursu ofert stawił się Stadler z trzeba piętrowymi, czteroczłonowymi pojazdami Kiss, które wcześniej kursowały u austriackiego przewoźnika WestBahn.

– Stadler był jedynym oferentem w tym postępowaniu, umowa na dostawę trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS o prędkości do 200 km / h została zawarta w kwietniu 2021.
Pojazdy będą obsługiwały trasę Belgrad - Nowy Sad – Subotica – potwierdziła Marta Jarosińska, rzeczniczka Stadlera.

Oferta szwajcarskiego producenta została przyjęta z otwartymi rękami, zwłaszcza, że Srbija Voz ma już w swoim taborze 21. elektrycznych czteroczłonowych, ale jednopokładowych Flirtów, z którymi ma dobre doświadczenia. 4-letnie pojazdy Serbowie kupili za kwotę 62,1 mln euro.

Pierwszy z pojazdów został już pomalowany w barwy Kolei Serbskich, które są niemal identyczne jak zuryskiego S-Bahn Kolei Szwajcarskich (zdjęcia pierwszego przemalowanego pojazdu można zobaczyć tu). Ma być przekazany do Belgradu w październiku. Wszystkie mają dotrzeć do Serbii do końca roku i rozpocząć eksploatację na wciąż modernizowanej linii w kierunku Suboticy (fragment międzynarodowej magistrali do Budapesztu).

– To najnowocześniejsze europejskie pociągi, o doskonałych osiągach i pięknym designie, o łącznej pojemności 316 miejsc siedzących. Ma miejsca dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, będzie w nim działać WIFI i wyświetlacze wskazujące zajętość miejsc. Będzie w nich działać mini bar – powiedział minister Tomislav Momirovic.

Warto przypomnieć, że część piętrowych Kissów z Westbahn kupiły Koleje Niemieckie, o czym pisaliśmy tutaj. Kissa najnowszej generacji, dla Kolei Słoweńskich, będzie można zobaczyć na tegorocznych targach Trako.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5