Rail Loco i Pesa podpisały umowę sprzedaży zmodernizowanej lokomotywy 19D. Projekt kompleksowej modernizacji powstał m.in. dzięki zaangażowaniu finansowemu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
– Przez ostatnie 2 miesiące lokomotywa była eksploatowana przez Rail Loco, a podpisana właśnie umowa finalizuje transakcję jej sprzedaży. Klient jest z niej zadowolony – powiedział Maciej Grześkowiak, szef zespołu PR producenta 19D to bardzo głęboko zmodernizowana ciężka lokomotywa manewrowa serii SM48, nazywanej „Tamara”. Projekt, nad którym pracowała Pesa z IPS „Tabor” od listopada 2014 roku został dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
19C wyposażona jest w napęd o zwiększonej mocy pozwalające na zwiększenie możliwości przewozowych oraz napęd pomocnicze z wykorzystaniem silników prądu zmiennego i silników hydraulicznych, nowoczesny układ hamulca z tablicą pneumatyczną i sprężynowym hamulcem postojowym oraz mikroprocesorowy układ diagnostyki i sterowania napędem i całą lokomotywą. W pojeździe znajdą się nowoczesne zespoły prądnic (główna, pomocnicza) synchronicznych, układ elektryczny spełniający wymagania w zakresie zakłóceń i hałasu (więcej informacji na temat spalinowozu można znaleźć
tutaj).
Projekt IPS "Tabor" i Pesy realizowany jest w ramach Programu Badań Stosowanych NCBiR-u. Beneficjenci otrzymali na ten cel 7,8 mln zł dofinansowania.