Łódzka Kolej Aglomeracyjna odebrała i wprowadziła na swoje trasy kolejne Impulsy 2 kupione w drodze przetargu w Newagu.
– Piąty i szósty Impuls z zamówienia wyjechały na początku lipca na tory. Umożliwią wzmocnienie najbardziej obłożonych kursów – poinformowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Na wprowadzenie na trasy czeka jeszcze 8 trójczłonowych, mogących zabrać na pokład 160 pasażerów na miejscach siedzących, Impulsów 2. Zamówienie podstawowe zakłada dostawę 14 pojazdów, których jedynym polskim klientem jest jak dotąd ŁKA (Impulsa 2 zaproponowano też KD, te jednak unieważniły przetarg). Inny klient t
o włoski przewoźnik FSE, który na razie otrzymał 5 pojazdów i zamierza rozpocząć nimi regularne jazdy z pasażerami od września. Warto zwrócić uwagę, że kursujące od niedawna w ŁKA ezt mają bardzo wysoką dostępność.
Dostawy Impulsów 2 zakończą się jeszcze w tym roku, natomiast w 2020 roku łódzki przewoźnik podejmie się innego ważnego zadania, związanego z wydłużeniem posiadanych Flirtów3 o jeden człon. Montaż trzeciego wagonu środkowego, który będzie odbywał się w zakładach Stadlera w Siedlcach, zakłada najpierw budowę pierwszego pociągu w takiej konfiguracji, a później uzyskanie dla niego potrzebnych dopuszczeń i potwierdzenia, że ezt jest w pełni bezpieczny. Po tym, już w szybszym tempie, wydłużane będą kolejne pociągi.