Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa zgłasza poważne uwagi do przetargu na budowę wagonów Combo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
01-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa zgłasza poważne uwagi do przetargu na budowę wagonów Combo
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity wydłużyło możliwość składania ofert w przetargu na przebudowę 50 starych wagonów do standardu Combo. Pojawiło się sporo wątpliwości co do niego, ze strony potencjalnego wykonawcy.

PKP Intercity dokonało właśnie zmiany terminu składania ofert w przetargu na budowę wagonów Combo. Oznajmiono, że otwarcie ofert będzie miało miejsce 27 września, oczywiście jeśli nie zajdą kolejne okoliczności, które sprawią, że termin trzeba będzie przełożyć. Wykonawca będzie związany ofertą do dnia 24.01.2024.

Na razie Pesa złożyła odwołanie od zapisów w dokumentacji przetargu i wydaje się, że jest ona zasadna. Bydgoski producent zwraca bowiem uwagę, że wcześniej do przebudowy spółka dostarczała stare wagony 2 klasy, typu 111a, a teraz chce przekazać, do takiej samej przebudowy zupełnie inne wagony 1 klasy, typu 112a. Różnica jest zasadnicza, bo oba typy, z uwagi na inną liczbę przedziałów (w 1 klasie jest ich mniej), mają inny układ okien. Zbudować identyczne pojazdy jak poprzednim razem będzie więc potencjalnemu wykonawcy trudno, a na pewno nie do ominięcia jest osobny proces homologacyjny takich pojazdów.

– Konfiguracji 111A wymagałoby modyfikacji całych ścian bocznych wagonu, co technologicznie byłoby trudne do realizacji i nie ma uzasadnienia praktycznego i ekonomicznego, zważywszy, że wagony były produkowane 35-40 lat temu – napisała Pesa. Mało tego. Pesa zaznacza, że szybko zmieniające się przepisy doprowadziły do tego, że „nawet gdyby pojazdem bazowym były wagony 111A, to z uwagi na zmiany przepisów konieczne byłoby przeprowadzenie dodatkowych badań”. Ma to wpływ na terminy dostaw pojazdów.

Pesa podnosi także argument, że „wykonanie wszystkich tych czynności w dzisiejszych warunkach jest obiektywnie niemożliwe w terminie 18 miesięcy dla 50 wagonów”, zwracając uwagę na problemy natury logistycznej, które są pokłosiem pandemii i wojny na Ukrainie. Pesa oczekuje wydłużenia czasu na budowę aż 36 miesięcy

Przypomnijmy, że Pesa budowała już dla PKP Intercity wagony Combo, dlatego w naturalny sposób jest zainteresowana realizacją podobnego kontraktu. Więcej o samym przetargu piszemy tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Odwołanie Alstomu na nic. Pesa może podpisać kontrakt w Rumunii

Tabor i technika

Odwołanie Alstomu na nic. Pesa może podpisać kontrakt w Rumunii

Jakub Madrjas 16 listopada 2023

Koleje Czeskie zwiększają zamówienie na RegioFoxy z Pesy

Tabor i technika

Historyczna wygrana Pesy. Trzymiliardowy kontrakt na 62 pociągi dla Rumunii

Tabor i technika

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Tabor i technika

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Infrastruktura

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Jakub Madrjas 22 października 2023

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Tabor i technika

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Jakub Madrjas 21 października 2023

Zobacz również:

Odwołanie Alstomu na nic. Pesa może podpisać kontrakt w Rumunii

Tabor i technika

Odwołanie Alstomu na nic. Pesa może podpisać kontrakt w Rumunii

Jakub Madrjas 16 listopada 2023

Koleje Czeskie zwiększają zamówienie na RegioFoxy z Pesy

Tabor i technika

Historyczna wygrana Pesy. Trzymiliardowy kontrakt na 62 pociągi dla Rumunii

Tabor i technika

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Tabor i technika

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Infrastruktura

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Jakub Madrjas 22 października 2023

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Tabor i technika

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Jakub Madrjas 21 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5